Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Goede service Kodak

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 7:08    Onderwerp: Goede service Kodak Reageer met quote

Op Apug kwam ik een draadje tegen over problemen met het papier in bepaalde batches T-max films. Na een wijziging in het productieproces bij de papierfabrikant bleken de cijfers op het papier door te drukken op de negatieven.
Nu was ik van plan de 6 pro packs, die ik in de koelkast had liggen volgende week mee naar Schotland te nemen. Toch maar even gecontroleerd en helaas zitten ze allemaal in de probleembatches.
Een mailtje naar de klantenservice van Kodak Alaris werd binnen een dag beantwoord: ze sturen me 30 nieuwe films, die het probleem niet zouden moeten hebben.
Voor Schotland zal ik mijn Ilford voorraad aan moeten spreken.
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, je kunt ook te hebberig zijn Very Happy
Kodak stuurde mij inderdaad keurig 30 nieuwe films.
De foute films bleken echter niet zo fout als gedacht.
Kodak hoefde ze niet terug, dus ik probeerde ze gewoon en kwam geen probleem tegen.
Tot afgelopen zondag. Laatste doosje aangebroken en 3 films in de achterwanden geladen en mee naar het Rolleiflex uitje. Na ontwikkeling zag alles er prima uit, na het scannen bleken er zich in de egaal grijze delen vreemde verschijnselen te vertonen. Zou nog aan het scannen kunnen liggen, dus maar even de doka in. Daar bleek, dat het helaas in het negatief zit.
Mvrgr
Frank
_________________
https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken dit verhaal van het AFF. Maar dat is alweer een tijd geleden.

Zelf had ik ook een probleem met mijn 4x5 sheets; er zitten vlekken, strepen en stippen op. Waarschijnlijk waren ze toch iets te oud (verlopen in 2006). Bij de eerste 12 sheets uit hetzelfde pak ging het goed maar nu dus niet.

Volgende keer een nieuwer pak openen.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group