Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Even voorstellen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rolmate
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 9-1-2020
Berichten: 13
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2020 16:19    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote

Ik fotografeer al behoorlijk lang met verschillende camera’s. Vooral Nikon, te weten de
Fe2 en F3hp. De laatste jaren digitaal met de D800
Eind jaren 90 heb ik een Rolleiflex 3,5E gekocht en door Hans Klinkhamer van een schitterend Maxwell matglas laten voorzien.
Een aantal jaren later deze weer van de hand gedaan en een Hasselblad 503CW aangeschaft, die later ook weer werd verkocht.
Achteraf heb ik spijt van de verkoop van beide camera’s, maar ja zo gaat soms in het leven. Ik denk dat ik misschien niet de enige ben….
Begin dit jaar kon de verleiding niet weerstaan een Rolleiflex 3,5F te kopen. Ik heb mezelf bezworen deze nooit meer te verkopen 😉.
Ik fotografeer eigenlijk uitsluitend in Zwart-wit. Films heb ik altijd in eigen doka ontwikkeld en afgedrukt/vergroot.
De doka is momenteel een opslagruimte. De apparatuur heb ik nog, dus ik kan nog altijd………Vul maar in 😉.
Mijn voorkeur gaat uit naar mensen/straat-, natuur- en architectuurfotografie. Met nadruk op het eerste.
Storytelling in fotografie heeft momenteel mijn grote interesse. Half mei zou ik meedoen aan een foto- expositie. Maar gezien COVID19 is alles uitgesteld tot eind dit jaar. Mijn bijdrage aan de expositie zou een fotografisch verhaal zijn van een PostNL postbezorger.
Vorig jaar heb ik een aantal kleinbeeldnegatieven uit 1999 gescand en er recentelijk een filmpje van gemaakt. Hierbij zitten ook een aantal negatieven die ik destijds volledig over het hoofd heb gezien. Zie YouTube. https://youtu.be/v4sDnllubTk
In 2004 heb ik een aantal bewoners van het Zuid-Toscaanse Etruskisch dorpje Libbiano met mijn 6x6 camera gefotografeerd. Een klein bergdorpje met zo’n 18 vaste bewoners. In 2019 weer contact gehad met een bewoonster. 7 personen zijn inmiddels overleden.
Ik heb de negatieven gescand om er vervolgens dit filmpje van te maken. https://www.youtube.com/watch?v=uC8hmxBcJ40.
Ik hoop dat ik samen met jullie veel plezier beleef aan onze gezamenlijke liefde de Rolleiflex.
Hartelijke groeten, Gert Klos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2020 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte welkom Gert, leuk dat je erbij bent!
Strax even jouw films hopelijk bekijken op de tv.

Paul
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2020 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Gert,

ik ga zo ook je films bekijken, eerst een hartelijk welkom bij de club.
Ik mis de tentoonstellingen. Als het weer kan ben ik van de partij. Waar zou jij exposeren? Misschien is het wel in de buurt.
Een Rolleiflex verkopen heb ik nog nooit gedaan Very Happy het afscheid zou mij ook te zwaar vallen.

Grt Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2020 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke fotopresentatie op yt Gert yes
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rolmate
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 9-1-2020
Berichten: 13
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

@Tum
De expositie vindt plaats in Zwolle in het kader van "De Stad Verbeeldt"
Zie website https://www.destadverbeeldt.nl/
Zwollenaren worden uitgenodigd een beeldverhaal (storytelling) te maken uit hun eigen wijk. De planning is nu ergens in het 4e kwartaal. Maar alles met een groot vraagteken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom. Leuk dat je jouw verhaal met ons wilt delen.

Moet even wachten tot het internet verbinding beter is dan ga ik jouw YouTube film bekijken.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group