Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Analoogski Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Jan 09, 2025 20:25 Onderwerp: Maat/model voor lenskap, filter, e.d. |
|
|
Beste allen,
Ik heb een leuke deal gesloten waarbij ik een lenskap met rood en geelfilter heb gekocht. De verkoper (mp) verzekerde dat deze past op de rolleiflex f3.5 (model 3), maar ik zou zeker willen weten welk maat, of model (iets met Bay oid?) Ik voor mijn camera moet hebben. Voor jullie gesneden koek, maar voor mij een nieuwe (hele leike en interessante wereld. |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Jan 09, 2025 22:56 Onderwerp: |
|
|
Bay 2 (ook wel II). Rolleiflexen hebben een bayonet (vandaar bay) aansluiting op de lenzen. Voor de 3.5F is het de bay 2 (b II). _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Vr Jan 10, 2025 7:15 Onderwerp: |
|
|
Tum schreef: | Bay 2 (ook wel II). Rolleiflexen hebben een bayonet (vandaar bay) aansluiting op de lenzen. Voor de 3.5F is het de bay 2 (b II). |
Ok, helder. Dank je wel! |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Za Jan 11, 2025 19:58 Onderwerp: |
|
|
Nou, ik heb helaas een kat in de zak gekocht.
Verkoper heeft gegarandeerd dat de filters op de 3.5F passen, maar dit blijkt niet het geval... het gaat om Bay1 filters. Lenskap is tot mijn grote verbazing "made in Japan" en past ook niet. Vermoedelijk is deze voor een Yashica. Verkoper hierover bericht.... wel erg jammer dit |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2025 9:28 Onderwerp: |
|
|
Ik hoop dat je er nog uitkomt met de verkoper. Of hou je de filters en zonnekap voor verkoop/ruil? _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2025 12:11 Onderwerp: |
|
|
Tum schreef: | Ik hoop dat je er nog uitkomt met de verkoper. Of hou je de filters en zonnekap voor verkoop/ruil? |
Dank je. Ik ben inmiddels met de verkoper goed uitgekomen (deels geld terug gekregen). Ik mocht het setje ook houden. Dus voor verkoop/ruil heb ik nu een rood en geelfilter Bay 1 en een 'made in Japan' zonnekap. |
|
Naar boven |
|
 |
Clemens Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2025 17:23 Onderwerp: |
|
|
Ik keek even op de Ebay.de. Daar heb je nette remakes van "Objektivabdeckung" uit Chinese huize.
Wat ik wel onduidelijk is of je nu hoogglans (spiegel) krijgt of een matte versie.
Originele Rollei was spiegel glans maar 2e hands lastig te vinden of duur, of veel krassen.
Een matte versie heeft m.i. minder nette uitstraling maar is wel heel functioneel.
 _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |
|