Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
|
Han Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Dec 15, 2024 10:33 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad erg grappig. Maar ik vraag mij af of de druk kwaliteit wel te vergelijken is met de gangbare diffuus of condens vergroters? |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Zo Dec 15, 2024 12:00 Onderwerp: |
|
|
Tegenwoordig is led verlichting heel normaal en voor vrijwel alle (oude) vergroters verkrijgbaar. Heeft aantal voordelen tov gloei- of halogeenlampen.
Geen warmteafgifte, lange levensduur, kleur in de verlichting aan te passen ipv filters, egale verlichting. Ik zou denken, dat het meer overeenkomt met diffuus licht. Condensors worden sowieso niet veel meer gebruikt. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
|
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Dec 15, 2024 22:15 Onderwerp: |
|
|
Zolang het licht egaal verdeelt is zal het niet verschillen van een oudere diffusor vergroter. En je kontrole over gradatie gaat heel gemakkelijk.
Het is helaas alleen nog maar voor 35mm terwijl ik nu juist van plan was om meer middenformaat te schieten
Hun keuze om geen scherpstelling in het apparaat te doen vind ik problematisch - daardoor zijn ze gedwongen om camera lenzen te gebruiken en die zijn niet optimaal scherp op dit soort afstanden. Maar er moest natuurlijk ergens geld bespaard worden.
En 389 euri
Jon |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Tum Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Dec 17, 2024 23:05 Onderwerp: |
|
|
Daar heb ik wel eens naar gekeken, maar dan dacht ik: hmm nee, ik heb al een paar normale vergroters _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 18, 2024 19:13 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit maar voorlopig kan ik uit de voeten met mijn Kaiser en Multigrade kop.
En binnenkort waarschijnlijk ook nog een pigmentprinter
Jon |
|
Naar boven |
|
|
Clemens Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Dec 19, 2024 0:08 Onderwerp: |
|
|
Helemaal geen gek ontwerp. Als je niks hebt en je moet starten en wilt geen tweedehands lijkt me dit leuke optie.
Zou er alleen geen dure Leitz lens in doen. Gewoon een vergrotings lens van Schneider of Rodenstock is beter en betaalbaarder. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
|
Han Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Dec 19, 2024 21:16 Onderwerp: |
|
|
Frank schreef: | Tegenwoordig is led verlichting heel normaal en voor vrijwel alle (oude) vergroters verkrijgbaar. Heeft aantal voordelen tov gloei- of halogeenlampen. ……… |
Het is mij duidelijk dat ik wat meer huiswerk moet gaan doen ☺️. Ik ben niet meer zo goed op de hoogte van de recente ontwikkelingen mbt doka apparatuur. Ik heb ff rond gesurfd maar led verlichting is toch wel erg prijzig voor een wat oudere vergroter. Ik zag de prijzen bij Heiland voor een Led box, ik vind die prijzen voor een doorsnee hobbyist niet echt gangbaar. Maar idd fraai is het wel dat Led systeem. |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 19, 2024 22:31 Onderwerp: |
|
|
Clemens schreef: |
Zou er alleen geen dure Leitz lens in doen. Gewoon een vergrotings lens van Schneider of Rodenstock is beter en betaalbaarder. |
Let op - bij Smartlab vergroter kan dat dus niet want die heeft zelf geen scherpstelling. Je hebt beslist een lens met eigen scherpstelling nodig.
Jon |
|
Naar boven |
|
|
Soef Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Za Dec 28, 2024 20:44 Onderwerp: |
|
|
Idee is wel leuk. Doelgroep lijkt op de jonge lui en niet de dinosauriërs zoals wij Feit dat er geen m24 of m39 adapter is zegt genoeg.
Daarentegen vind ik de Intredid idee wel wat hebben. Ik heb vroeger een Durst L138S gehad voor 4x5" maar die was zo groot dat ik deze 8 jaar ongebruikt in de garage had liggen. Toen ik uit Nederland vertrok heb deze maar voor weinig weg gedaan. Gelukkig was er ruim 10 jaar voor dit soort werk toen al vraag naar _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
|
|