Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Rollei 35SE

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jothom
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2024 15:51    Onderwerp: Rollei 35SE Reageer met quote

Onlangs kocht ik een batterij adapter waar 4 x 1.4V = 5.6V in gaan.Ik heb er genoeg voor mijn hoortoestel (312)
Eerst deed ik deze in Minox GT en dat werkte prima.
Daarna in de Rollei 35SE gedaan en tot mijn verbazing ging dat niet goed. De ledjes branden erg flauw en opeens helemmaal niet meer. De batterij die ik er normaal in doe is de PX27G en werkt goed op beide camera's.
Omdat is ergens las dat 5.6V er eigelijk in zou moeten probeerde ik dit zo op te lossen, maar werkt dus alleen voor de Minox.
Wat is hier aan de hand met de Rollei?
Wie weet er hier meer over te vertellen.
Met groet, Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2024 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn het van die hele kleine die in de adapter gaan? Anders zou het ook niet passen denk ik.

Maar misschien hebben die wel het goede voltage maar leveren ze niet voldoende amperes. Deze Rollei schijnt op andere batterijen toch anders te reageren dan je verwacht - mijn eigen exemplaar heeft hier ook last van. Die ga ik maar zonder lichtmeter gebruiken.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jothom
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2024 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jonnie88 schreef:
Zijn het van die hele kleine die in de adapter gaan? Anders zou het ook niet passen denk ik.

Maar misschien hebben die wel het goede voltage maar leveren ze niet voldoende amperes. Deze Rollei schijnt op andere batterijen toch anders te reageren dan je verwacht - mijn eigen exemplaar heeft hier ook last van. Die ga ik maar zonder lichtmeter gebruiken.

Jon

Dat van die amperes zou kunnen, ik zal er onderzoek naar doen. Ik ieder geval doet camera het uitstekend met de PX27G alkaline batterij. Ik heb hier geen externe lightmeter voor nodig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2024 7:27    Onderwerp: Reageer met quote

De beperkeing geldt alleen voor de oudere S en deze latere versie met de led lampjes hebben een ingebouwde spanningsregulator. Werken daarom ook goed met moderne alkaline en lithium batterijen. Zink-lucht batterijen is niet nodig.

Siufai
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: