Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jothom Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Aug 01, 2024 15:51 Onderwerp: Rollei 35SE |
|
|
Onlangs kocht ik een batterij adapter waar 4 x 1.4V = 5.6V in gaan.Ik heb er genoeg voor mijn hoortoestel (312)
Eerst deed ik deze in Minox GT en dat werkte prima.
Daarna in de Rollei 35SE gedaan en tot mijn verbazing ging dat niet goed. De ledjes branden erg flauw en opeens helemmaal niet meer. De batterij die ik er normaal in doe is de PX27G en werkt goed op beide camera's.
Omdat is ergens las dat 5.6V er eigelijk in zou moeten probeerde ik dit zo op te lossen, maar werkt dus alleen voor de Minox.
Wat is hier aan de hand met de Rollei?
Wie weet er hier meer over te vertellen.
Met groet, Johan |
|
Naar boven |
|
|
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Aug 01, 2024 22:14 Onderwerp: |
|
|
Zijn het van die hele kleine die in de adapter gaan? Anders zou het ook niet passen denk ik.
Maar misschien hebben die wel het goede voltage maar leveren ze niet voldoende amperes. Deze Rollei schijnt op andere batterijen toch anders te reageren dan je verwacht - mijn eigen exemplaar heeft hier ook last van. Die ga ik maar zonder lichtmeter gebruiken.
Jon |
|
Naar boven |
|
|
Jothom Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Aug 01, 2024 23:39 Onderwerp: |
|
|
Jonnie88 schreef: | Zijn het van die hele kleine die in de adapter gaan? Anders zou het ook niet passen denk ik.
Maar misschien hebben die wel het goede voltage maar leveren ze niet voldoende amperes. Deze Rollei schijnt op andere batterijen toch anders te reageren dan je verwacht - mijn eigen exemplaar heeft hier ook last van. Die ga ik maar zonder lichtmeter gebruiken.
Jon |
Dat van die amperes zou kunnen, ik zal er onderzoek naar doen. Ik ieder geval doet camera het uitstekend met de PX27G alkaline batterij. Ik heb hier geen externe lightmeter voor nodig |
|
Naar boven |
|
|
Soef Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Aug 20, 2024 7:27 Onderwerp: |
|
|
De beperkeing geldt alleen voor de oudere S en deze latere versie met de led lampjes hebben een ingebouwde spanningsregulator. Werken daarom ook goed met moderne alkaline en lithium batterijen. Zink-lucht batterijen is niet nodig.
Siufai _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
|
|