Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jaap Jan Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Za Jan 04, 2025 18:06 Onderwerp: Hallo! |
|
|
Ik ben al geruime tijd slapend lid van deze club, maar heb me tot dusver nog nooit fatsoenlijk voorgesteld. Bij deze. Mijn naam is Jaap Jan Helder, 57 jaar oud en volhardend analoog fotograaf. Ik heb me hier ooit aangemeld op zoek naar informatie over de SL66. Inmiddels een hoop wijzer is m'n SL66 "kit" aardig gegroeid, en heb ik iets van ervaring opgedaan met het herstellen van de notoir finicky film cassette. Ik bezit er inmiddels 5, waarvan 4 werkend. Ik ben benieuwd hoeveel meer SL66 gebruikers er onder jullie zijn. Voor m'n geestesoog zie ik nog wel eens een bijeenkomst van SL66(e) gebruikers. Lijkt me erg grappig. |
|
Naar boven |
|
|
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Jan 05, 2025 13:38 Onderwerp: |
|
|
Welkom!
Veel van de leden, die ik ken en ook ik hebben ergens in hun carrière met de
sl66 gefotografeerd, maar de nadruk ligt toch wel op de tweeogen.
Dat neemt niet weg, dat op de bijeenkomsten alle modellen welkom zijn (en alle andere analoge en desnoods digitale camera’s), het gaat meer om het vertoeven onder gelijkgestemden, dus ik zou zeggen, kom eens langs😄 _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
|
Ferdi Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Jan 05, 2025 14:58 Onderwerp: |
|
|
Welkom Jaap Jan,
Ik bezit ook een SL 66, met maar 2 magazijnen, die het gelukkig beide doen. Behalve de 80 mm heb ik nog een 250 mm. Ik gebruik de SL 66 niet zo vaak; ik heb (te) veel andere Rollei's. Het is ook een nogal zwaar ding.
We hebben zo af en toe uitstapjes met een groepje clubleden en maken dan soms afspraken over wat we meenemen. Onlangs waren we in Zwolle.
Ferdi. _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
|
Tum Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Jan 07, 2025 14:27 Onderwerp: |
|
|
Hallo Jaap-Jan, welkom,
ik heb een SL66, compleet met lichtlek en vastgelopen cassette(s), maar geef de moed niet op.
Het wordt weer tijd om er een film doorheen te halen. Heb je zin om samen die bijeenkomst/uitstapje vorm te geven?
Grt Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
|
|