Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Hallo!

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jaap Jan
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2025 18:06    Onderwerp: Hallo! Reageer met quote

Ik ben al geruime tijd slapend lid van deze club, maar heb me tot dusver nog nooit fatsoenlijk voorgesteld. Bij deze. Mijn naam is Jaap Jan Helder, 57 jaar oud en volhardend analoog fotograaf. Ik heb me hier ooit aangemeld op zoek naar informatie over de SL66. Inmiddels een hoop wijzer is m'n SL66 "kit" aardig gegroeid, en heb ik iets van ervaring opgedaan met het herstellen van de notoir finicky film cassette. Ik bezit er inmiddels 5, waarvan 4 werkend. Ik ben benieuwd hoeveel meer SL66 gebruikers er onder jullie zijn. Voor m'n geestesoog zie ik nog wel eens een bijeenkomst van SL66(e) gebruikers. Lijkt me erg grappig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2025 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom!
Veel van de leden, die ik ken en ook ik hebben ergens in hun carrière met de
sl66 gefotografeerd, maar de nadruk ligt toch wel op de tweeogen.
Dat neemt niet weg, dat op de bijeenkomsten alle modellen welkom zijn (en alle andere analoge en desnoods digitale camera’s), het gaat meer om het vertoeven onder gelijkgestemden, dus ik zou zeggen, kom eens langs😄
Ferdi
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2025 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Jaap Jan,

Ik bezit ook een SL 66, met maar 2 magazijnen, die het gelukkig beide doen. Behalve de 80 mm heb ik nog een 250 mm. Ik gebruik de SL 66 niet zo vaak; ik heb (te) veel andere Rollei's. Het is ook een nogal zwaar ding.

We hebben zo af en toe uitstapjes met een groepje clubleden en maken dan soms afspraken over wat we meenemen. Onlangs waren we in Zwolle.

Ferdi.
Tum
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2025 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jaap-Jan, welkom,

ik heb een SL66, compleet met lichtlek en vastgelopen cassette(s), maar geef de moed niet op.
Het wordt weer tijd om er een film doorheen te halen. Heb je zin om samen die bijeenkomst/uitstapje vorm te geven?

Grt Tum.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: