Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Sep 08, 2024 8:16 Onderwerp: Gaat iemand de Rollei 35 af aanschaffen? |
|
|
Te reserveren vanaf 10 september, leverbaar vanaf half oktober.
Enerzijds vind ik het een mooi initiatief dat we als rolleigebruikers zouden moeten steunen, anderzijds heb ik al een Olympus trip 35, een Olympus xa en een Minox 35.
Iemand interesse? _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
|
Han Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Sep 08, 2024 18:27 Onderwerp: |
|
|
Klinkt leuk Frank zo’n Rollei! Eerlijk gezegd vind ik die AF een beetje af doen aan juist de sharme van analoge fotografie. Eerlijk is eerlijk, het is wel een hebbedingetje. Maar ik ga er mijn portemonnee niet voor trekken. |
|
Naar boven |
|
|
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Sep 08, 2024 22:18 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op Youtube al wat eerste indrukken gezien. De camera is duidelijk dikker dan het origineel - wat ook wel moet want de lens hoef je niet uit te trekken.
Wat ik een beetje jammer vindt is het gebrek aan een filterdraad. Je kunt er dus hooguit oude opsteek filters opzetten - als je de juiste maat heb.
Verder is hij vrij duur - en heb ik inmiddels al een Pentax 17 gekocht dus het geld is op
Eerst even wachten op de echte reviews.
Jon |
|
Naar boven |
|
|
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Sep 13, 2024 7:34 Onderwerp: |
|
|
Jonnie88 schreef: | Ik heb op Youtube al wat eerste indrukken gezien. De camera is duidelijk dikker dan het origineel - wat ook wel moet want de lens hoef je niet uit te trekken.
Jon |
Is dat zo?
De 3 door mij genoemde camera’s zijn op het oog alledrie dunner dan de oorspronkelijke 35 en hebben een vergelijkbare lens. Is het niet gewoon een kwestie van het lensontwerp? Daarnaast heeft de oude een 40mm lens, de nieuwe 35mm. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
|
Soef Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Sep 13, 2024 15:34 Onderwerp: |
|
|
De YouTube filmpjes laten duidelijk zien dat die nieuwe stuk groter is dan het origineel. Verder goed om de nieuwe instappers van een goede kamera te voorzien. Zelf vind ik ‘m aan de dure kant. Dat geld besteed ik liever aan iets anders. _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
|
|