|
Forum Rolleiflexclub
|
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Za Mrt 08, 2025 20:19 Onderwerp: Rolleiflex 6006 (mod 1) |
|
|
Ik heb er een Rolleiflex 6006 body bij (en het was niet eens echt mijn schuld).
Mijn 6008i, die een paar jaar geleden geholpen is door Paepke, haperde weer vreselijk (het display gaf onbegrijpelijke signalen). Er kwam geen foto meer uit.
Ik besloot de body in te ruilen voor een (goedkope) 6006 body bij Foto Delfshaven (of op ebay, daar had ik hem ook gezien).
Maar een 6008i body voor onderdelen levert weinig geld (of korting) op, dus ik kocht de 6006 en nam de 6008i weer mee naar huis.
Thuisgekomen zette ik ze naast elkaar om de verschillen te bekijken en probeerde een paar functies met een oude mislukte filmrol. En zowaar het display van de 6008i sprak weer begrijpelijke taal. (ik denk dat een sensor in de achterwand niet goed gekoppeld was aan de body o.i.d.).
Dus ik heb in allebei nieuwe film gedaan en heb ze allebei geprobeerd. De negatieven zien er goed uit, ik ben ze nu aan het scannen.
Het voelt goed dat de 6008i het weer doet, en dat er een 6006 body bij is gekomen.
Grt Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl
Laatst aangepast door Tum op Wo Mrt 12, 2025 14:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Ferdi Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2025 9:50 Onderwerp: |
|
|
Misschien een slecht contact tussen body en magazijn? _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2025 12:47 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ik de volgorde verkeerd deed, eerst boven sluiten dan onder (het leek goed te gaan). Nu weet ik: eerst het scharnier onder bevestigen, dan boven dichtklikken.
Ik ben ook maar een man. Voor film wisselen zit het scharnier boven, voor magazijn wisselen zit het scharnier onder. Help ik snap het niet meer  _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|
|