Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Webmaster Rolleiclub.com stelt zich voor

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jaap roskam
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 7-6-2007
Berichten: 6
Woonplaats: Australia

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2007 10:36    Onderwerp: Webmaster Rolleiclub.com stelt zich voor Reageer met quote

Tja daar zit je dan in de Australische bush een bericht te typen aan Hollandse Rolleiflex gebruikers. Sommigen kennen me miscchien nog van mijn studio in Baarn , waar ik van 1955 to 1996 woonde en van 1974 tot 1996 professioneel fotografeerde. Vrijwel alsijd met een Rolleiflex. En nu dus 'zomaar ' de webmaster van www.rolleiclub.com , sl66.com en binnenkort rolleiflexpro.com. En dan ook nog OZZIE bush !! Het kan verkeren.
Eerst maar over die OZZIE bush, we wonen in de subtropische regionen van Northern New South Wales. In de schitterende Tweed valley. Op een 42 hectare groot ( hier niet zo groot ) prive terrein bestaande uit regenerative rainforest. Sorry maar ik weet het hollands daar voor niet. Het is een voormalig veehouderij die nu met onze hulp dus terug gedraaid wordt naar wat het hoort : rainforest. Vanaf de house site hebben we uitkijk over de hele vallei met meestal spectaculaire vergezichten.
Fotografisch houdt ik me bezig met portretten op 6x6 SL66 en wat speciale reportages. De meest speciale reportage hier in OZ was het zeilen van de batavia . Ik was daar staf fotograaf en naar later bleek de enige die het zeilen van de Batavia bij Sydney professioneel vast legde. Met een Rolleiflex 6008 set. kijk maar op bataviaphotos.com dat was mijn eerste zelf gebouwde web site.
Tja verder kan ik eindeloos praten over mijn vak , de talloze kamera avonturen , de diverse hoofdprijzen etc. maar een op het moment wat grote werkdruk vraagt meer van me. Mocht je ooit 'in de buurt' zijn laat maar weten en we zetten de koffie klaar.
Voor nu : g'day and cheers;
jaap roskam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2007 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Jaap.

Zo te horen heb je lekker de ruimte daar. Als ik vanmiddag op weg naar huis een verkeerde afslag neem en ik beland bij jou in de buurt, dan kom ik zeker even koffie drinken, he he Wink

Wij zijn allen uiteraard benieuwd naar de foto's van jouw omgeving !
Met die mooie SL66 die je van Frank hebt gekocht moet dat lukken toch ?

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2007 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Geweldig een Australische Rolleibroer erbij, ik zou graag eens een keer die kant op komen maar ja......
Veel plezier hier en laat eens wat zien in de gallery Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jaap roskam
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 7-6-2007
Berichten: 6
Woonplaats: Australia

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2007 23:27    Onderwerp: Fotos met de rollei in Australia Reageer met quote

Zodra mijn internet verbinding het weer toelaat zal ik wat plaatjes sturen. We wonen erg af gelegen ( postkantoor 1 uur , supermarkt 1.5 uur , tandarts 2 uur , puur natuur 2 seconden ;-) ) en internet was per satellite. Maar de transmitter blow out. Nu weer per telefoon door een antique cable.

Kijk ondertussen maar op www,bataviaphotos.com , bijna alles met Rolleiflex 6008i en 80/2.0 - 180/2.8 - 40-4.0 ( helaas moeten verkopen na ziekte 2 jaar terug ) nu echter in blijde verwachting van de SL66 uit Holland van Frank.

Groet uit OZ !!
_________________
Visit www.rolleiclub.com and www.sl66.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Manuel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 668

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 6:49    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Jaap, ik weet nu waar we de volgende Rolleiflex meeting moeten houden! (Zullen we het gelijk even opzetten Paul?).

Ook al heb ik er slechts een paar op postzegelformaat kunnen zien, wat een ongelofelijke foto's op die website, ben diep onder de indruk! Ook indrukwekkend zijn jouw websites, ik was er al vaker op gekomen maar echt geen idee dat die van een nederlander zou zijn, laat staan dat ik ermee zou praten. Ik ben natuurlijk nieuwsgierig hoe je te werk gaat.

Australië, hele dag fotograferen met een rollei, schepen, veel natuur, 42 hectare eigen grond... Als ik het zo lees leef jij letterlijk in mijn droom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jaap!

Leuk je hier ook aan te treffen. Ik heb nog wat familie in Australië, dus misschien komen we nog eens een echt Hollands kopje koffie bij je drinken, als we ooit die kant op gaan.

Groeten,
Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
jaap roskam
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 7-6-2007
Berichten: 6
Woonplaats: Australia

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 10:57    Onderwerp: Dank voor alle welkom Reageer met quote

Hallo Ferdi en anderen,
Dank voor het enthusiast welcome. Het is hier in de rimboe wel aardig om wat hollands 'foto-praet' te hebben. En ik dat zeg moet ik denken aan een vroeger collega van me in baarn. Hij had een foto winkel 'het Foto Praerhuys' , Cees Engel hij woont nu in het Gooi genietend van pensioen. Hij was denk ik een van de grootste Rollei verzamelaars die er ooit was. Achter in de winkel had hij meer Rollei apparatuur als verzamel object als dat hij aan verkoop ten toon stelde. Hij fotografeerde voor Holland International dia shows op 6x6 met een SL66 set. Weet denk ik echt alles van Rollei en zou graag weer contact met hem hebben . dus als er iemand is die Cees Engel in ?? Laren NH , Blaricum ??? op kan sporen e lid kan kan maken dan heeft de club denk ik de koning der Rollei kundigen in huis. Success !
jaap
_________________
Visit www.rolleiclub.com and www.sl66.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Moet je wat meer info van hem geven, exacte voorletters enzo.

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jaap roskam
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 7-6-2007
Berichten: 6
Woonplaats: Australia

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 14:01    Onderwerp: re: Cees Engel Reageer met quote

Paul dat is alles wat ik weet;
Cees Engel, Laren NH of Blaricum , mogelijk weet ene Eric van een fotozaak in de Laanstraat te baarn meer. Hij heeft zijn zaak overgenomen.
Success ! Jaap
_________________
Visit www.rolleiclub.com and www.sl66.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jaap. Het is wel bijzonder een clublid te hebben die vrijwel exact aan de andere kant van de wereld zich bevindt Smile
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Jaap,

Van Harte Welkom in ons Hollands clubje.
Ik had vorig jaar al kennis gemaakt met de site in de steigers en was blij verrast dat je bezig was met een doorstart van een site welke dreigde verloren te gaan. Heel goed, waarvoor dank. worshippy worshippy

groet,

Theol
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 11:57    Onderwerp: Re: re: Cees Engel Reageer met quote

jaap roskam schreef:
Paul dat is alles wat ik weet;
Cees Engel, Laren NH of Blaricum , mogelijk weet ene Eric van een fotozaak in de Laanstraat te baarn meer. Hij heeft zijn zaak overgenomen.
Success ! Jaap


Even google en dan....... http://www.profotobaarn.nl/

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jaap roskam
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 7-6-2007
Berichten: 6
Woonplaats: Australia

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 12:36    Onderwerp: Cees Engel Reageer met quote

Ja dat is inderdaad zijn voormalige winkel adres. Nieuwe naam en nieuwe eigenaar . Bedankt ..
jaap
_________________
Visit www.rolleiclub.com and www.sl66.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group