Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Ook even voorstellen.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 11:15    Onderwerp: Ook even voorstellen. Reageer met quote

Hallo,

Mijn naam is Ferdi. Ik woon in het Noorden van het land. Ik fotografeer, met onderbrekingen, sinds de zeventiger jaren. Begonnen, als zovelen in die tijd, met een Practica Super TL. Die werd vervangen door de eerste Contax RTS bij het eerste winkeltje van Objectief in de Groninger Gelkingestraat. Ik vraag me nog altijd af waarvan ik die heb betaald. Vermoedelijk hebben we enkele jaren niet gegeten. :-) Eind tachtiger jaren kocht ik een Rolleicord Va en wat later een Rolleiflex 2.8 GX. De negentiger jaren leverde een 6008i op.

Graag wil ik Paul danken voor het initiatief deze site op te zetten. Ik denk dat er wel behoefte is aan een "hangplek" voor Rolleiflex gebruikers.

Ferdi.


Laatst aangepast door Ferdi op Wo Dec 06, 2006 16:23, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Ferdi,
hartelijk welkom bij de Club.

Ik zie dat je inmiddels ook de weg naar de Gallery hebt gevonden. Fijn, dan krijg ik vanuit deze stinkstad toch af-en-toe uitzicht op het Friese platteland Smile

Misschien kun je voor de overige leden nog even je rol voor Rolleiflex.org e.d. uit de doeken doen.

En voor mij ....

Graag wat meer Telerollei verhaaltjes !! Cool Cool


Paul.

P.S.

Ik zou zeer terughoudend zijn met het op internet vermelden van combinaties in achternaam, woonplaats e.d., waaruit iemand zou kunnen afleiden wat jouw adres is !
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Paul, de Tele is zo gewoontjes. We willen natuurlijk meer zien uit de Weitwinkel Razz

Welkom Ferdi. Ik heb de laatste tijd weinig tijd om op de Rollei lijsten te mailen maar dat rond hangen op internet forum is toch wel erg verslavend Laughing
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoor dat voor velen het bezit van de Weitwinkel een droom is. Maar ik geloof dat ik meer voor de TeleRollei zou gaan. Maar ja, dat ben ik he ...


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

In Doesbrug was er één WW maar ik heb geen geld en ik zou daar ook niet het geld voor over hebben Sad

Als goedkoop alternatief heb ik maar een Mutar gekocht.


en ik heb een Mamiya met een 55mm
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-8-2006
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Goed om te zien dat jij als Rollei-authoriteit (want dat ben je imho) ook deelneemt, Ferdie. Wij hebben enkele jaren geleden een keer gemaild waarbij je een vraag over mijn 2,8D met Opton Tessar hebt beantwoord, als ik het goed herinner. Leuk om je hier weer tegen te komen.
(een A natuurlijk, zoals Soef terecht verbeterde)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group