Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
rollei voor high speed

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alhetu
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2007
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Za Nov 03, 2007 23:42    Onderwerp: rollei voor high speed Reageer met quote

Beste mensen,
Ik ben nieuw hier op de site en heb een aantal vragen waarop ik van jullie antwoord hoop te kunnen krijgen. Ik ben op zoek naar een camera om high speed opnames mee te maken met behulp van een IR lichtsluis. De camera moet dus een zo klein mogelijke sluitervertraging ('shutter lag') hebben. Nu heb ik begrepen dat de 6008i met vooropgeklapte spiegel slechts een vertraging heeft van 0,021s (2ms). Nu heb ik de volgende vragen:

1. Heeft de 6008 Professional dezelfde sluiter als de 6008i (integral), en dus ook een sluitervertraging van 2ms?

2. Welk type bajonet heeft de 6008 serie (welke lenzen kan je gebruiken)?

3. Moet je speciale lenzen gebruiken om de extreem kleine sluitervertraging van 2ms te krijgen?

4. Kan de 6008 een Nikon SB800 flitser aansturen?

5. Zijn er nog andere types van Rollei die met een vooropgeklapte spiegel een hele kleine sluitervertraging halen?

Ik hoop dat er iemand is die mij hier verder mee kan helpen en misschien nog andere tips heeft.

Alvast bedankt,

Alhetu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Alhetu,

Ik weet het niet exact dus pin me daar niet aanvast.

De high speed mode zit alleen in de 6008i(ntegral) en werkt alleen met PQS lenzen. Voor de oudere 6008 Professional en 6008 SRC1000 zijn de tijden niet gedocumenteerd en dus waarschijnlijk langer. Zelfde geldt voor PQ en niet-PQ sluiters.

Omdat de 6008E en 6003 Professional in grote lijnen gelijk zijn aan de 6008i verwacht ik dat deze modellen ook dezelfde functionaliteiten hebben. Hetzelfde geldt voor de 6008i2 en 6008AF.

De Nikon SB zal waarschijnlijk wel gesynchroniseerd worden op de hot-shoe maar uiteraart zonder TTL sturing. En als je toch gaat flitsen dan kan je misschien de flits op de IR detector laten synchroniseren waardoor je een niet meetbaar vertraging hebt. Als daglicht aandeel te groot zal zijn dan kan je evt. proberen met hele heftige ND filters.

Succes.

Groet,

Soef

PS: Overigens is 1ms = 0.001s
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group