Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Nou, dan zal ik me ook maar even voorstellen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1775
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 20:51    Onderwerp: Nou, dan zal ik me ook maar even voorstellen Reageer met quote

Ik ben Frank en fotografeer zo'n beetje vanaf mijn twaalfde, inmiddels zo'n 40 jaar. Begonnen met een Voigtlander vito, gevolgd door een Prominent en toen de Olympus OM uitkwam ben ik daarop overgestapt. Die Olympus gebruik ik nog steeds en kort geleden heb ik ook weer een compleet systeem van de Prominent op de kop getikt, gewoon omdat het een mooie camera is. In 1976 heb ik m'n eerste 3.5F gekocht en met uitzondering van een korte uitstap naar Mamiya 330 fotografeer ik daar al zo'n 30 jaar mee. Ik heb vrij veel gereisd en daarbij vaak alleen de 3.5F gebruikt. Een ideale camera, vooral als je niet altijd wilt laten merken, dat je fotografeert, zoals in islamitische landen. Onlangs heb ik een sl 66E met 3 objectieven gekocht.
Dankzij het digitale tijdperk worden de meeste mooie camera's nu tegen afbraakprijzen weggedaan.
Ik fotografeer vooral in zwartwit. Scan mijn negatieven op een minolta 5400 of een Epson V700, bewerk zonodig in photoshop en print op een Epson R800.
Mijn natte doka heb ik weggedaan, maar wellicht komt dat wel weer eens terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1775
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Valt me mee, dat Paul me er nog niet op gewezen heeft, dat ik mijn nieuwste aanwinst vergeten ben:
Geen Rolleiflex, maar een Minolta CLE.
Past mooi naast mijn tweeoog in de tas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ja zeg, ik koop ook altijd camera's omdat ze zo leuk in mijn tasje passen Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Welkom bij de Club, Frank.

En wat die CLE betreft, ach, er lopen zoveel mensen rond met een nep-Zorki Very Happy

in ieder geval fijn om er weer een Prominent lid bij te hebben !


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 740

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook een nep-Contax uit de Oekraïne Very Happy
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group