Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Nieuw lid, dus......even voorstellen.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 12:18    Onderwerp: Nieuw lid, dus......even voorstellen. Reageer met quote

Naar aanleiding van het feit dat ik sinds twee weken, na lange tijd weer, een prachtige Rolleiflex 2.8 E2 met Planar lens in mijn bezit heb, ben ik naar wat info omtrent deze camera op het internet gaan zoeken. Tijdens deze zoektocht kwam ik ook jullie club tegen en deze site sprak mij wel aan. Ik ben over het algemeen niet zo van de inschrijverige bij allerlei sites op het net, maar een site met alleen maar Rolleiflex gebruikers vind ik een leuk initiatief.
Zelf heb ik twee Rolleiflex TLR's. De nieuwe Planar 2,8 E2 en mijn oude Wide-angle met zijn fraaie Distagon 55mm lens. Die heb ik al jaren. Ik fotografeer daar met vlagen enthousiast mee en heb dan een oude Leitz Focomat IIa staan voor de Z-W afwerking. Kleuren laat ik over aan Lumino in Amsterdam.
Helaas heb ik nog geen 6x6 scanner dus foto's kan ik nog even niet in jullie gallery laten zien.........

Vriendelijke groet, Eric.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 543
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom. Ik heb ook een oude Groothoek.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1275

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Eric,

Van harte welkom.
Helaas heb ik geen "groothoek" Crying or Very sad Crying or Very sad Wink Wink
Maar ik zie de dingen wel in een "breed perspectief" met mijn oude RolleiCord Razz Razz
en sinds kort een heuse RolleiFlex T.

met vriendelijke groet,

Theo Bartelings
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1502
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Eric,
Welkom op dit forum.
Een scanner is toch wel een vereiste om volledig mee te kunnen doen alhier en ook een hoop fotografie motivatie, ik hoop dat je mij wat kan aansteken wat betreft het laatste :Embarassed
Wat de scanner betreft maak ik natuurlijk maar een geintje maar het zou wel handig zijn uiteraard. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Eric. Je heb twee hele zeldzame modellen.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Eric,

welkom hier. Soef zal vast jaloers zijn op jouw Rolleiwide ...


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eric
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 7:43    Onderwerp: Reageer met quote

Soef schreef:
Welkom Eric. Je heb twee hele zeldzame modellen.


Dag Soef,

Ik weet het Very Happy . De E2 heb ik recent via marktplaats verkregen voor 350,- Euro. Héél blij mee, want hij is nagenoeg als nieuw en functioneert ook zo. De Rolleiwide is een van de meest gebruikte exemplaren hier op aarde, maar hij doet het perfect en de opname lens is brandschoon. Altijd goed geserviced geweest. Hij was ooit van Angelo Frontoni. Een Italiaanse Paul Huf. Mijn cameraatje heeft Gina Lolobrigida, Sofia Loren en meer van dat soort schoonheden uit die tijd op film vastgelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 7:48    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Hoi Eric,

welkom hier. Soef zal vast jaloers zijn op jouw Rolleiwide ...


Paul.


Hallo Paul, Hanfo, Ferdi en Theo,

Dank voor jullie welkom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Eric, ik denk dat ik die E2 op MP heb gezien. Da's een hele goeie prijs en ik denk dat je echt van geluk kan spreken dat je voor deze prijs hebt kunnen kopen.

De Weit-Winkel is natuurlijk ook bijzonder en een leuke hebbeding maar er worden dusdanig hoge prijzen voor gevraagd dat ik daar best wel zonder kan Smile
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Soef schreef:
Eric, ik denk dat ik die E2 op MP heb gezien. Da's een hele goeie prijs en ik denk dat je echt van geluk kan spreken dat je voor deze prijs hebt kunnen kopen.

De Weit-Winkel is natuurlijk ook bijzonder en een leuke hebbeding maar er worden dusdanig hoge prijzen voor gevraagd dat ik daar best wel zonder kan Smile


Dag Soef,

Los van de "aaibaarheidsfactor" Embarassed als hebbeding is de groothoek-Rolleiflex zeer allround inzetbaar.
Ik heb pakweg alle types Rolleiflex/cord TLR wel in mijn bezit gehad, Very Happy, van de 4x4 uit de 30er jaren tot en met de tele-Rolleiflex, van grijze Philips-Rolleicord set met alles erop en eraan tot de Planar 3,5F met Rolleimarin aan toe, maar de enige die ik nooit zal wegdoen is mijn groothoek-Rolleiflex.
Ik snap de impopulariteit van deze camera, toendertijd, in de jaren 60 dan ook niet. ( O.K. Habla had wel enigszinds bestaansrecht m.i., maar toch.)
Zijn kortste instelafstand van 60cm met de hoek van de 55mm lens is uitermate bruikbaar. Toegegeven, er worden forse bedragen voor gevraagd tegenwoordig, maar met de huidige us$ koers is één mid-weekje Centerparcs overslaan en een exemplaar van dit type Rolleiflex aanschaffen echt de moeite/kosten waard.

Mvg, Eric.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Toch vind ik het heel veel geld om het erbij te nemen. Voor de Rollei heb ik de 0.7x Mutar en daarnaast heb ik ook een Mamiya C330 en o.a. de 55mm groothoek. Dus ik kan wel het beeldhoek waarderen en ik begrijp het "Rollei gevoel" maar al te goed.

Toch, die prijzen voor de Weitwinkel zijn mij iets te heftig Crying or Very sad
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group