Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Verkocht: Planar 2.8F, Tele Rolleiflex

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Te koop aangeboden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gastel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 6-3-2008
Berichten: 11
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2008 10:56    Onderwerp: Verkocht: Planar 2.8F, Tele Rolleiflex Reageer met quote

Hallo allemaal,

Zoals reeds aangekondigd elders op dit forum bied ik ter overname aan mijn:

1 Rolleiflex 2.8F Planar 80mm (Cameranr. 2444999 lensnr. 4187553) met toebehoren: in één koop.

Deze Rolleiflex is al meer dan 10 jaar in mijn bezit. Ik heb er nooit enig probleem mee gehad en de camera levert perfecte beelden.
Mechanisch en optisch is alles in orde, het uiterlijk vertoont normale gebruikssporen. Wel is het zo dat de camera in het verleden waarschijnlijk open is geweest. Hier en daar verraadt zich dit door lijmrestjes op de bekleding. Van begin af aan loopt de instelknop voor de sluitertijden, vooral bij de langere tijden wat stroef maar functioneert verder gewoon goed.
Alle sluitertijden en diafragma's lopen goed. Ook de zelfontspanner functioneert evenals de lichtmeter.
Het huidige matglas is een Beattie Intenscreen, type 83502, helder zonder grid met horizontale scherpstelwig en prismaring eromheen.
Dit matglas is ca. 2 stops helderder dan een gangbaar Rollei matglas. Meer info hierover:

http://www.display-optics.com/products_medium-format_rolleiflex.htm

Het originele Rollei matglas (raster en horizontale scherpstelwig lever ik ook mee)

Verder is de camera voorzien van de metalen lensdoppen bajonet 3, een diffusor voor op de lichtmeter, een Rollei draagriem en een Rollei zonnekap bajonet 3. Een tas heb ik er helaas niet bij.
Ik heb wat foto's in een zip-bestand klaar staan om te downloaden.
Bij interesse graag contact via het e mailadres in mijn profiel.

Daarnaast is te koop een:

2 Rolleiflex Tele Sonnar 135mm 1:4 (Cameranr. 2302338 lensnr. 2690154) met toebehoren: in één koop.

Ook deze Rolleiflex is al meer dan 10 jaar in mijn bezit.
Ook hier is mechanisch en optisch alles in orde. Wel zie je bij de bovenste lens, dus niet bij de opnamelens, dat er op het raakvlak van lensdeel en vatting wat effekten optreden doordat de lenskitting niet meer optimaal is. Dit heeft echter verder geen invloed op het zoekerbeeld en al helemaal niet op de opname. Het uiterlijk vertoont normale gebruikssporen. De camera is voorzien van de originele zoekerschacht en achterwand.
Alle sluitertijden en diafragma's lopen goed. Ook de zelfontspanner functioneert goed evenals de lichtmeter.
Het huidige matglas is een Beattie Intenscreen, type 83503, met grid en met horizontale scherpstelwig en prismaring eromheen.
Dit matglas is ca. 2 stops helderder dan een gangbaar Rollei matglas. Voor meer info hierover, zie de link hierboven.
Dit matglas vertoont wel gebruikssporen door het gebruik van een scherpstelloepje op het matglas (vergeef me).
Het originele Rollei matglas (alleen grid, geen scherpstelwig en geen prismaring lever ik ook mee)

Verder is de camera voorzien van de metalen lensdoppen bajonet 3, een diffusor voor op de lichtmeter, een Rollei draagriem en een Rollei zonnekap bajonet 3. Ook de originele tas lever ik erbij.
Ook de beide close-up brillen zitten erbij. De Rolleinar 0,7 ziet er perfect uit en zit in het originele hoesje. De Rolleinar 0,35 heeft in zijn leven wat meer meegemaakt en moet met iets meer moeite op het objectief geplaatst worden maar de lenzen zijn in perfecte staat en zitten recht in de houder. Helaas heb ik hierbij geen origineel hoesje
Ik heb ook van deze set wat foto's in een zip-bestand klaar staan om te downloaden.
Bij interesse graag contact via het e mailadres in mijn profiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Te koop aangeboden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group