Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
gallery

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 16:40    Onderwerp: gallery Reageer met quote

Ik heb de laatste tijd zeer veel mooie platen gezien wanneer ik de site opende.
Wat mij vooral opvalt is dat er veel meer kleur bij zit dan voorheen. Maar dit komt misschien omdat mijn voorkeur naar z/w gaat.
Maar laat jullie je vooral niet weerhouden door mij. Razz Razz

Als ik meer z/w wil zien zou ik ze zelf moeten inbrengen. En daar schort het bij mij vooral aan. Crying or Very sad Crying or Very sad

Ik hoop nog veel werk van jullie te mogen zien.

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Manuel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 668

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

pas een hele serie uit londen geplaatst, allemaal zwartwit... niet gezien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel,

Ik heb zeker jouw Engelse serie gezien. Maar ........................... als je genoeg klaagt wordt je op je wenken bediend. Wink Wink

Bedankt voor de toegift.

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

De meeste van mijn meer recente Rollei plaatjes zijn z/w maar met de kou lagen ze een beetje stil (slecht te bedienen met handschoenen en ze worden ook erg koud door al dat metaal) dus ben wat meer kb aan het schieten met makkelijk te bedienen plastic reflexen . En daar zit meestal kleur in.

En ik was van plan om op de fotoshoot in Amersfoort de Rollei's met kleur (dia) te laden om eens wat anders te doen... Wink maar neem er twee mee dus kan fifty-fifty doen.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
frederix
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-11-2008
Berichten: 972
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2009 11:10    Onderwerp: Re: gallery Reageer met quote

Theo Bartelings schreef:
Ik heb de laatste tijd zeer veel mooie platen gezien wanneer ik de site opende.
Wat mij vooral opvalt is dat er veel meer kleur bij zit dan voorheen. Maar dit komt misschien omdat mijn voorkeur naar z/w gaat.
Maar laat jullie je vooral niet weerhouden door mij. Razz Razz

Als ik meer z/w wil zien zou ik ze zelf moeten inbrengen. En daar schort het bij mij vooral aan. Crying or Very sad Crying or Very sad

Ik hoop nog veel werk van jullie te mogen zien.

groet,

Theo

Hoi Theo,

Ik heb vele jaren, ruim een jaar of 30, alleen met zwartwit gewerkt. De laatste pakweg 7 jaar, sinds ik een negatiefscanner heb, werk ik in kleur. Hoewel ik zwartwit nog steeds heel erg kan waarderen, vind ik het een openbaring om in kleur te werken. In mijn fotowerk maak ik bewust gebruik van kleur.

Wat mij de laatste jaren opvalt is dat als een (vaak digitale) foto in kleur niet uit de verf komt, er geopperd wordt om er dan maar een zwartwit foto van te maken. Als of een zwartwit foto een mislukte zwartwit foto is. Ik vind een zwartwit foto maak je ook als zodanig, je kijkt als het ware in zwartwit. Het omzetten van kleur naar zwartwit is voor mij dan ook geen optie.

Als je wat zwartwit werk van mij wilt zien kan ik wat zwartwit werk uit de "oude doos" op onze gallery laten zien.

Een scan van mijn allereerste afdruk ooit, ergens in 1969. De sloop van een boerderij in Noorddijk t.b.v. de Groninger wijk Lewenborg. Negatief heb ik niet meer . . .
Camera : Practica IV
Film : onbekend
Scanner : Canon N 650U (flatbadscanner)



Ondergelopen uiterwaarden van de IJssel bij Zwolle, 1994-01-16 (negatief zw-216-5-3)
Camera : Canon EOS 650
Film : Kodak T-max 400
Scanner : Nikon Coolscan IV ED

_________________
met een vriendelijke groet

Frederix
www.fredoosterhuis.nl


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 552
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2009 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Fred,

Leuke foto's van twee plaatsen die ik goed ken. De IJsselbrug(gen) zijn zo te zien genomen vanaf de Zwolse kant van de rivier bij het Katerveerhuis. Ik heb in Zwolle op school gezeten en in Groningen gestudeerd.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group