Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
frederix Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Mrt 16, 2009 19:47 Onderwerp: Paterson ontwikkeltankje voor rolfilm |
|
|
Wie kan mij helpen aan een ontwikkeltankje, liefst een Paterson, voor rolfilm? _________________ met een vriendelijke groet
Frederix
www.fredoosterhuis.nl
Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Mrt 16, 2009 21:53 Onderwerp: |
|
|
Ik ben zuinig op de mijne . Op marktplaats zag ik er een paar.
Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Mrt 16, 2009 21:57 Onderwerp: |
|
|
Tum schreef: | Ik ben zuinig op de mijne . Op marktplaats zag ik er een paar.
Tum. |
Er stonden een paar op Marktplaats.nl, klopt. Een mooie tank in Utrecht, alleen niet geschikt voor rolfilm. Er stond ook een ouder exemplaar op, maar dat is net zo één als ik heb geleend waarvan de spoel uit elkaar is geschoven.
En dan te bedenken dat ik twee mooie Paterson tankjes had, één voor een enkele spoel en één voor twee spoelen. Ik had er een paar spoelen bij. Bij het opheffen van mijn natte doka heb ik ze verkocht.  _________________ met een vriendelijke groet
Frederix
www.fredoosterhuis.nl
|
Naar boven |
|
 |
Alien Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Mrt 16, 2009 23:22 Onderwerp: |
|
|
Ik ben zelf meer van de Jobo's. Patersons heb ik nooit zonder lekken weten te gebruiken. Het modulaire van de Jobo's kan ik ook zeer waarderen: je kunt bijna altijd wel een combinatie maken die precies past voor het aantal films dat je wilt ontwikkelen.
.tsooJ _________________ Take only photographs, leave only footsteps. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr Mrt 20, 2009 19:05 Onderwerp: Re: Paterson ontwikkeltankje voor rolfilm |
|
|
frederix schreef: | Wie kan mij helpen aan een ontwikkeltankje, liefst een Paterson, voor rolfilm? |
Ik heb bij Alien een ontwikkeltankje gescoord (meerdere zelfs) Alien, nog bedankt! Mijn eerste film (tevens mijn laatste Agfacolor CN17 film) is er in ontwikkeld:
Een lekker, welverdiend koekje bij de koffie . . . _________________ met een vriendelijke groet
Frederix
www.fredoosterhuis.nl
|
Naar boven |
|
 |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Mrt 26, 2009 21:18 Onderwerp: |
|
|
De oudere Paterson met een grijze dop lekken idd heel erg maar de nieuwere met de grote zwarte dop lekt bijna niet. Ik ken alleen maar grijze uitvoering die specifiek voor 120 spoel is, de zwarte doppen ken ik alleen in 2x 35mm die ook voor 120 gebruik kan worden.
Hoewel ik ook een Jobo CPE gebruik ik laatste tijd toch vaker die grijze lekkende Paterson. _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
|