Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
SophiaK Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Jun 15, 2009 18:48 Onderwerp: filmpjes meenemen in het vliegtuig |
|
|
Over een paar weken ga ik een paar dagen naar Budapest en dan wil ik een paar analoge camera's meenemen. Kunnen de filmpjes zo in de koffer of de handbagage of moet ik die nog speciaal verpakken ivm. de controle poortjes. Hoe doen jullie dat?
Sophia _________________ www.sophiakoopman.com |
|
Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Ma Jun 15, 2009 20:15 Onderwerp: |
|
|
Vroeger gebruikte ik altijd zo'n loden zak, maar met de huidige controles kom je daar niet meer mee weg. Als ze ergens niet doorheen kunnen kijken draaien ze gewoon even aan de volumeknop. Ik heb me daar een tijdje veel zorgen over gemaakt en op internet naar informatie gezocht. Zelfs Kodak geeft alleen zeer verouderde informatie. De apparatuur is inmiddels veel sterker. Uiteindelijk ben ik het gewoon gaan proberen en heb regelmatig filmpjes een keer of 6 door zo'n scanner laten gaan (zelfs nog wel eens expres met iemand meegegeven voor een paar keer extra) en nooit enig effect gezien, ook niet bij een redelijk gevoelige film zoals tri-x. Mijn advies is: gewoon in de koffer en niet te moeilijk over doen. Ik heb wel eens het advies gelezen in de handbagage en handmatig laten controleren. Daar zitten ze op zo'n vliegveld echt niet op te wachten. |
|
Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 18:58 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de informatie Frank. Ik stop ze dan maar gewoon in de koffer en ik denk dat het wel goed zal gaan.
|
Naar boven |
|
 |
frederix Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 19:28 Onderwerp: Re: filmpjes meenemen in het vliegtuig |
|
|
SophiaK schreef: | Over een paar weken ga ik een paar dagen naar Budapest en dan wil ik een paar analoge camera's meenemen. Kunnen de filmpjes zo in de koffer of de handbagage of moet ik die nog speciaal verpakken ivm. de controle poortjes. Hoe doen jullie dat?
Sophia |
Ik ben niet zo reislustig, maar zo'n 2 jaar geleden ben ik naar New York geweest met 13 films gewoon in de bagage. Niets geen probleem. _________________ met een vriendelijke groet
Frederix
www.fredoosterhuis.nl
Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf |
|
Naar boven |
|
 |
Manuel Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 20:35 Onderwerp: |
|
|
niet in de koffer maar in de handbagage, die straling is aanmerkelijk milder.
ik heb nooit problemen gehad en veel rolletjes door het poortje gehaald. |
|
Naar boven |
|
 |
Ferdi Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Za Jul 04, 2009 18:29 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad! Manuel heeft gelijk. Niet in de koffer, maar in de handbagage. De handbagage krijgt aanmerkleijk minder straling dan de "checked luggage".
Ferdi. _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Jul 06, 2009 20:10 Onderwerp: |
|
|
Bedankt allemaal voor de informatie. Ik neem ze gewoon in de handbagage mee.
|
Naar boven |
|
 |
|