Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Welke kleurenfilm

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stephan
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-10-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Brabants Centrum

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 20:36    Onderwerp: Welke kleurenfilm Reageer met quote

Ik ga op vakantie naar Zwitserland en mijn TLR mag voor het eerst mee. Wat voor kleurenfilm raden jullie me aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Als er tien mensen antwoorden krijg je waarschijnlijk 10 verschillende films geadviseerd Smile

Zeer waarschijnlijk zijn alle films van Fuji en Kodak erg goed. Alleen Hema kleuren negatieffilm zou ik niet aanraden, maar die is er waarschijnlijk niet eens in middenformaat.

Het komt denk ik niet zo nauw als bij zwart wit. Daar speelt mee welke ontwikkelaar en - methode je gebruikt. Kleur gaat allemaal in dezelfde prut op standaard tijden en temperatuur.

UV filters al bij je gestoken ? Dat is wss belangrijker dan het merk film, zodra je naar de bergen gaat ...

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Stephan
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-10-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Brabants Centrum

BerichtGeplaatst: Zo Jun 27, 2010 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, een UV-filter heb ik. Ik was benieuwd of er films/merken zijn, die zich speciaal lenen voor het licht in de bergen. Als er al van zoiets gesproken kan worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2010 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hema kleurenfilm is niks mis mee Twisted Evil! Daar heb ik (in KB) heel veel foto's mee gemaakt vroeger. Was tenminste betaalbaar. Z/W ook, was gewoon de oude FP4.

Ik zou in de bergen in ieder geval voor negatief kiezen; heb je minder kans op overbelichte (uitgebeten) sneeuw (op de gletsjers) dan bij dia.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group