Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Nov 15, 2013 12:20 Onderwerp: Voortschrijdende techniek |
|
|
Uit een soort van erfenis kreeg ik een tijd geleden de beschikking over een paar dozen met, meest simpele, oude camera's. Behalve enkele goed werkende Polaroid camera's, zat daar o.a. ook een Olympus Trip 35 bij. Afstandinstelling met 4 symbooltjes, 1 sluitertijd (1/200 en 1/40 voor flitsen), 40mm tessarachtig lensje, doorkijkzoekertje en automatische diafragmakeuze m.b.v. een seleniumcel. Kostte in zijn tijd al bijna niets, maar gebouwd als een tank. Je kent ze vast wel, zijn er in de jaren 60 en 70 miljoenen van verkocht.
Heeft een tijdje op de kast gestaan en laatst uit nieuwsgierigheid eens een filmpje doorheen gehaald. Zag er goed uit. Afdichtingen vernieuwd, filmpje er in en met de instruktie "juiste symbooltje kiezen, mikken, stilhouden en afdrukken" meegegeven aan mijn dochter (die belangstelling toont voor dit soort camera's) op een stedentripje naar Newcastle. Resultaat? 36 goed belichte en scherpe plaatjes!
Wat valt daar met de moderne techniek nou nog aan te verbeteren?
Maar dat wisten Rolleiflex gebruikers natuurlijk al lang :-) |
|
Naar boven |
|
 |
Jos Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Zo Nov 17, 2013 23:19 Onderwerp: |
|
|
Geweldig.
Ik heb er 2 weken geleden één op de kop getikt op een rommelmarkt in Rijswijk, €4,-
Ook is een filmpje aan wagen.
Jos. |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Nov 19, 2013 21:12 Onderwerp: |
|
|
De Olympus Trip 35 was vorig jaar een hele hype op een ander analoog forum. We hebben toen zelf een Trip-dag georganiseerd waarbij we alleen maar met een Trip mochten fotograferen.
De hype is sindsdien een beetje over; sterker nog we kunnen geen Trip meer zien
Maar het blijven leuke camera's die nog steeds prima foto's kunnen maken.
Wel opletten dat de sluiter in de A stand blokkeert bij weinig licht; dat wijst erop de de seleniumcel het nog doet.
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Wo Nov 20, 2013 12:41 Onderwerp: |
|
|
Die hype heb ik dan mooi gemist
Het mooie van mijn Trip is, dat niet blokkeert, maar blijkbaar verder normaal werkt.
Dat levert in "weinig licht situaties" interessante plaatjes op.
Voor de zekerheid heb op marktplaats voor €16,50 een exemplaar aangeschaft waarbij deze functie wel werkt. Die is onderweg. |
|
Naar boven |
|
 |
|