Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Beste leden,
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ivophoto
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-8-2006
Berichten: 217
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

Fred Bosschaert, hier ook soms actief kan hier met de nodige expertise meer op zeggen, je kan ook deze draad eens doornemen, hier heeft Fred destijds op gereageerd met een deskundige uitleg terzake:

http://www.fotoapparatuur.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=2661&start=15

Cheers

Ivo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Alexander schreef:

Door de foto met de beeldzijde op een glansplaat te leggen en te verwarmen (verhitten) smelt de coating en je krijgt zo een eiglans.


Zo krijg je, volgens mij, hoogglans, de eiglans krijg je door de emulsie zijde tegen het doek te leggen of aan de lucht te drogen. Onder eiglans versta ik de natuurlijke glans van het papier. Of zijn de eigenschappen van het papier veranderd?

http://wiskerke.home.xs4all.nl/artikelen/bariet.html#droog


Laatst aangepast door Han op Wo Jan 04, 2012 16:26, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ivophoto
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-8-2006
Berichten: 217
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hanfo schreef:
Alexander schreef:

Door de foto met de beeldzijde op een glansplaat te leggen en te verwarmen (verhitten) smelt de coating en je krijgt zo een eiglans.


Zo krijg je hoogglans, de eiglans krijg je door de emulsie zijde tegen het doek te leggen of aan de lucht te drogen. Onder eiglans versta ik de natuurlijke glans van het papier. Of zijn de eigenschappen van het papier veranderd?


Ja, dat dacht ik ook, Hanfo.

Er is wel een techniek waarbij je het papier onder de reeds aan de lucht gedroogde emulsie nog wat nadroogt op de vlakpers en met het beeld tegen de plaat, maar dat is toch iets anders dan 'de emulsie te laten smelten' Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group