Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
De Kamera Gast
|
Geplaatst: Do Nov 16, 2006 9:54 Onderwerp: Even voorstellen |
|
|
Achter deze Kamera verschuilt zich Hans Klinkhamer.
Wat heb ik met Rollei te doen? Veel!!!!!!!!!!! Eigenlijk door toeval ben ik met Rollei in aanraking gekomen. Dat was toen ik rond 1960 bij de reparatieafdeling van Agfa (overigens ook mooie toestellen) voorzichtig de Rolleicordjes mocht herstellen. (Agfa had toen als nevenimport de Rolleiflexen). Al in 1962 mocht ik in Braunschweig de introductie van de Rollei 16 meemaken. Al die jaren daarna ben ik met Rollei bezig geweest, niet als verzamelaar, maar als verkoper, reparateur en vooral als liefhebber.
Houdt natuurlijk ook in dat ik nogal wat kennis in het achterhoofd heb met name over de tweeogen maar ook de SL 66ers, de kleinbeeld
en de latere SLX en 6000 serie zijn mij niet vreemd. Ik ben overigens geen electronicus dus compacten en digi's houd ik graag op afstand. Ik werk ik nu wel met een digi, van Rollei natuurlijk, i.v.m. produktfotografie.
Ik hoop aan de clubleden een bijdrage te mogen leveren met deze kennis.
Dus zijn er vragen, ik hoor het wel, verder is het voor mij een plezier de ervaringen van nieuwe gebruikers van de een- en tweeoog te vernemen |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Do Nov 16, 2006 10:27 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk welkom, Hans !
Dit is de juiste plek om voor de Rollei-liefhebberij van gedachten te wisselen met andere enthousiastelingen.
Plaats gerust eens wat platen in de Gallery. Als je daarbij assistentie nodig hebt laat het dan maar weten, dan zetten wij je op het goede spoor !
Groeten,
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Nov 16, 2006 11:34 Onderwerp: |
|
|
Van harte welkom Hans, ik bezoek je site regelmatig om te kijken welk moois jij te verkopen hebt. Ik denk en weet wel zeker dat je een belangrijke aanvulling kan geven op deze club met al je kennis van Rollei..
Groet,
han |
|
Naar boven |
|
 |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Nov 17, 2006 19:16 Onderwerp: |
|
|
Hoi Hans, welkom hier. Je heb nog niet zo heel lang geleden een motor van mijn 50mm Distagon gerepareerd
Siu Fai _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
dirkf Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Za Nov 18, 2006 15:12 Onderwerp: |
|
|
Hallo Hans,
Welkom op deze site. Het is fijn als er liefhebbers zich melden, maar dubbel(oog) fijn als ze daarnaast nog een stuk vakkennis kunnen inbrengen. De diverse vragen kunnen dan deskundig beantwoord worden, want er zijn veel liefhebbers,maar veel minder deskundigen. |
|
Naar boven |
|
 |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Za Nov 18, 2006 15:51 Onderwerp: |
|
|
Hans,
Van harter welkom op dit wonderschone forum.
Ik ben een beginnnende RolleiCord liefhebber. Dus nog veel te leren.
Daarom begin ik bij diiieee bodem, een oude roestige Va. Maar wel mooi vierkant.
met vriendelijke groeten,
Theo Bartelings |
|
Naar boven |
|
 |
Frans Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Nov 23, 2006 15:02 Onderwerp: |
|
|
Van harte welkom Hans,
Volgens mij was het maar een kwestie van tijd,voordat je op deze site terecht zou komen,daar als reparateur, Rollei je 2e naam is
Ik ben benieuwd naar je foto's en hoop snel eens wat van je in de galerij te zien!
Frans _________________ Niet geschoten = nooit raak |
|
Naar boven |
|
 |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Nov 23, 2006 21:47 Onderwerp: |
|
|
Hans,
Van harte welkom.
Nu is het tijd de rollei uitwendig te beproeven. En dat uiteraard op IG laten bewonderen.
Heel veel plezier.
met vriendelijke groeten,
Theo Bartelings |
|
Naar boven |
|
 |
|