Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Kodak in financiële problemen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alexander
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-12-2011
Berichten: 50
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2012 10:17    Onderwerp: Kodak in financiële problemen Reageer met quote

Via twitter verneem ik de toestand van Kodak. Kodak heeft onlangs uitstel van betaling aangevraagd om tijd te winnen voor een reorganisatie. Ik hoop dat ze blijven bestaan en dan zeker de film en chemieafdeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2012 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou jammer zijn maar het zat er al wel een tijd aan te komen.

Voor mensen die veel Kodak gebruiken is het nu zaak nog een flinke voorraad films aan te leggen zodat je even vooruit kan. En wat betreft chemie; de meeste Kodak recepten voor z/w zijn wel ergens op Internet te vinden en kun je zelf eventueel samenstellen en er zijn ook al kleine fabrikanten die heel vergelijkbare spullen maken.

Ik denk dat uiteindelijk de analoge markt (en dan vooral z/w) in de toekomst bediend zal worden door veel kleinere bedrijven zoals Foma, Maco (Rollei films) en Efke. Misschien dat Ilford nog wel blijft bestaan maar ik zie Fuji er ook nog wel eens mee ophouden.

Hoe het zal gaan met kleuren films (zowel dia als negatief) is minder duidelijk; daar heb je eigenlijk alleen nog maar Kodak en Fuji en als die er mee stoppen..???

Ik heb in ieder geval een flinke voorraad van beide. En nu maar hopen dat de Hema nog even kleur blijft ontwikkelen anders mag ik zelf gaan knoeien Confused

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Alexander
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-12-2011
Berichten: 50
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2012 13:50    Onderwerp: Voortbestaan Kodak Reageer met quote

Ik krijg het idee dat Kodak de patenten van de digitalesector wil verkopen. De analogesector zou nog wel goed draaien. Na verkoop patenten zouden dus m.i. met de analoge verder moeten.
Maar ja. Misschien zit ik helemaal fout.

Kodak heeft onlangs wel nieuwe Portra 400 op de markt gebracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Alexander
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-12-2011
Berichten: 50
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2012 17:48    Onderwerp: Kodak in EU gaat gewoon door. Reageer met quote

Laatste nieuws. 17:30 uur
Groet,
Alexander

UPDATE: Kodak UK has now released the following statement: "As you have heard, Kodak and our U.S. subsidiaries have filed for Chapter 11 reorganization, but our European business is not affected by this and will operate as usual. We will continue to serve and meet the needs of all our customers and suppliers in Europe."

Read more: http://www.bjp-online.com/british-journal-of-photography/news/2139911/kodak-files-bankruptcy-protection#ixzz1jvI02Uj8


Laatst aangepast door Alexander op Za Jan 21, 2012 8:50, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2012 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Betekent dit dat de prijzen van film omhoog gaan ?
Verdorrie, net opnieuw begonnen met analoog !
Zaak dus om film in te gaan slaan ?

Groet, Jos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Alexander
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-12-2011
Berichten: 50
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2012 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

jos58 schreef:
Betekent dit dat de prijzen van film omhoog gaan ?
Verdorrie, net opnieuw begonnen met analoog !
Zaak dus om film in te gaan slaan ?

Groet, Jos.


Ik denk (hoop) dat het niet zo'n vaart zal lopen. Er zijn nog andere leveranciers die de prijzen van Kodak wel drukken.
We zijn meer overgeleverd aan de zilverprijzen op de handelsmarkten.
Zo te zien zijn die aan het zakken: http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Za Jan 21, 2012 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil niet meteen reclame maken maar Fotohuis Rovo vraagt tussen de 3 en 4 euro voor een nieuwe z/w film van Foma, Efke of Rollei. Fuji is iets duurder, Kodak heeft hij niet. Het gaat een klein beetje omhoog maar niet veel.

Soms kun je op Marktplaats een mooie deal maken of op een Fotografica beurs (bijv. 11 maart in Nieuwegein).

Er zijn online nog meer shops en daar kun je soms ook een mooie aanbieding hebben.

Misschien dat het ooit stopt maar ik geloof dat je ook nu zelfs nog super 8 film kan komen en dat is al heel lang "van de markt".

Ondanks dat ligt mijn vriezer toch vol maar ik kan soms een mooie deal niet afslaan.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group