Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Werken met Silverfast
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pol Cornelis
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-12-2010
Berichten: 42
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2011 12:12    Onderwerp: Werken met Silverfast Reageer met quote

Ik werk met Silverfast Ai en ben tevreden over het resultaat. Scannen is een monnikenwerk en ik probeer de tijd die ik er in steek te beperken, zonder aan kwaliteit in te boeten.
Zijn er hier nog Silverfast gebruikers die ervaringen willen uitwisselen?

Pol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2011 14:03    Onderwerp: Re: Werken met Silverfast Reageer met quote

Pol Cornelis schreef:

Zijn er hier nog Silverfast gebruikers die ervaringen willen uitwisselen?

Pol


Ik heb heel kort de bij de Epson geleverde versie van Silverfast gebruikt. Echter de zwart/wit resultaten brachten mij in een staat van verwarring die ik nog niet te boven ben (zie hier)
Ik zou hier wel iets van je willen leren. Moet ik de software opnieuw in gebruik nemen?

Groet,
Tum.[/url]
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pol Cornelis
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-12-2010
Berichten: 42
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Wo Jan 12, 2011 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry dat mijn antwoord wat op zich heeft laten wachten Tum. Of jij die software weer in gebruik moet nemen kan ik natuurlijk niet zeggen. Als ik het goed voor heb, gebruiken we beiden Epson. Die van mij is een V700 en die van jou een V750. Dat zijn goede toestellen met goede Epson software. Ik ben Silverfast beginnen gebruiken toen ik nog met een Epson 1640SU werkte. Ik ondervond toen dat ik meer uit mijn kleurnegatieven kon halen met Silverfast. Toen ik de V700 kocht heb ik direct een upgrade naar Silverfast Ai gekocht. Ik ben vooral fan van die Negafix software die deel uitmaakt van Silverfast.
Ik moet eigenlijk eerst nog eens kijken naar link die je in jouw reactie hebt geplaatst.

groeten,
Pol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pol Cornelis
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-12-2010
Berichten: 42
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Wo Jan 12, 2011 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Tum,

Ik heb die link naar die foto, van die twee mannen in Dordrecht, eens bekeken en de reacties gelezen. Het eerste wat mij opvalt is dat jullie het hebben over bewerken met de curve in Photoshop na het scannen. Een van de pluspunten van Silverfast vind ik nu net dat je veel controle hebt tijdens het scannen. Ik scan voor een maximum aan beeld informatie. Als ik daarna in Photoshop nog bijwerk is dat om de gewenste sfeer te krijgen. Over die keuze jpg en dng kan ik niet goed meepraten. ik scan bijna altijd in tiff op 300 dpi.

vriendelijke groeten,
Pol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fred
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 11-9-2006
Berichten: 253
Woonplaats: Perk

BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2011 17:46    Onderwerp: Re: Werken met Silverfast Reageer met quote

Pol Cornelis schreef:
Ik werk met Silverfast Ai en ben tevreden over het resultaat. Scannen is een monnikenwerk en ik probeer de tijd die ik er in steek te beperken, zonder aan kwaliteit in te boeten.
Zijn er hier nog Silverfast gebruikers die ervaringen willen uitwisselen?

Pol

Beste Pol,

Ik werk met de epson 4990 en de Silverfast Ai ingebed in PS CS5. Doe het practisch steeds in automatic. En hoofdzakelijk MF zwart-wit films (TX400, Fuji Acros en uitzonderlijk HP5plus). De scans zijn uitsluitend om op het internet te plaatsen, print niet digitaal. Kleur laat ik doen door labo (eerst proofings)

De prints die ik zelf maak zijn bariet prints en dat doe ik met de Heiland Split grade printer.

Recente scans vind je op
www.galerie-zebra.be
Bij gelegenheid, spring eens binnen. Wel op voorhand afspreken natuurlijk.

mvrgr
Fred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pol Cornelis
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-12-2010
Berichten: 42
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2011 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Fred,

Bedankt voor je reactie.
Ik scan ook vooral voor het internet. ZW scan ik bij voorkeur van afdrukken op Ilford Multigrade papier, kleur scan ik vanaf negatief. Kleur afdrukken doe ik wel meestal via een digitale tussenstap. Overigens doe ik kleurfotografie vaak met een digitale SLR.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2013 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hebben jullie echt allemaal 500 euro neergeteld voor die Silverfast software? Ik vind dat verschrikkelijk duur, maar zou het wel graag hebben. Ik heb net een bod gedaan op een Nikon Coolscan 9000 ED. Ik mag hem gaan hale, maar zit met het probleem dat de Nikon software niet meer werkt op OSX 7. De opties die ik heb zijn dus ofwel de scanner niet kopen, ofwel vuescan ofwel silverfast. Maar de scanner is al duur genoeg. 500 euro voor software zie ik niet echt goed zitten. Verdorie toch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2013 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Die software kost toch geen € 500,- ??????

Als alternatief zou je misschien een oud besturingssysteem op je computer kunnen zetten in -als ik het goed zeg- dual boot modus.


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 7:37    Onderwerp: Reageer met quote

Paul, silverfast kost echt 459,- geloof ik. Ik dacht dat die dual booth niet ging, even uitdokteren en eigenlijk ook niet gecheckt of er nog een firewirepoort op m'n iMac zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vuescan is veel goedkoper en werkt prima onder osx 7 of 8 en krijgt ook regelmatig een update.
Ik weet niet wat je voor die 9000 moet betalen, maar de gangbare prijs lijkt op dit ogenblik ver boven de oorspronkelijke nieuwprijs, 3000+ te liggen en dan krijg je een gebruikte scanner waarvan de reparatiemogelijkheden steeds twijfelachtiger worden.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een nieuwe scanner, de Plustek MF120.
Er lopen op dit moment wat draadjes over op www.rangefinder.com en men is er nogal over te spreken. De adviesprijs ligt iets onder 2000 en Silverfast wordt erbij geleverd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik betaal 1600 voor de scanner in nieuwstaat, lijkt me op termijn prima terug te verkopen. die plustek ken ik niet, zal het eens bekijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Aanvulling:
Ik weet niet hoe oud die iMac is, maar mijn ervaring is, dat die dual boot (tenzij het macos en windows 7 is) door een mac meestal niet zo gewaardeerd wordt. Ik heb geprobeerd om dezelfde reden osx 6 op een macpro 2010 te installeren en daar had ie geen zin in. Ze hebben heel bewust afscheid genomen van alles van voor 7.

Als osx 7 er op staat heeft ie waarschijnlijk een firewire 800 aansluiting.
Je hebt dan denk ik een verloopkabeltje van firewire 400 naar 800 nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

1600 is een koopje :-)
Daar kun je het risico wel voor nemen lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

'koopje' voor jou misschien Smile
maar inderdaad, als het niet aanstaat, kan ie weer weg.
Heb al wat rondgekeken, Vuescan lijkt niet ideaal. IK kan een Powermac G4 kope voor 40 euro en die enkel daar voor gebruiken met nikonsoftware, is misschien nog de beste oplossing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, ik vind het ook een hoop geld, maar vergeleken met de prijzen op ebay.......

Op een G4 moet ie prima werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group