Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
ervaring met Rolleiflex 612

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Foto's maken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
svrol
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-11-2012
Berichten: 25
Woonplaats: prov. utrecht

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 12:07    Onderwerp: ervaring met Rolleiflex 612 Reageer met quote

Gisteren ben ik in Rotterdam bij het buitengedeelte van het Maritiem Museum voor de eerste keer in de weer geweest met de Rolleiflex 612 met het Tessar 3.8 objectief. Tot nu toe heb ik gefotografeerd met de Automat versies van Rolleiflex waarmee geen dubbele opnamen kunnen worden gemaakt. Met de 612 niet nagedacht (voor zover mij dat lukt) en de eerste foto's gemaakt zonder door te spoelen, dus maar afwachten wat er te zien is. Heel sukkelig natuurlijk, te meer omdat ik bij de Automat versies altijd pas doorspoel als ik een foto maak, dit om te voorkomen dat de sluiter gespannen blijft.
Het doet mij denken aan mijn eerste foto's vele jaren geleden, waarbij ik dezelfde fout heb gemaakt. Kennelijk blijven ervaringen niet zo lang hangen op mijn grijze harde schijf.
Steven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1201

BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2013 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken het verschijnsel; bij mijn Rolleiflex 620 en Rolleicord III is het ook altijd opletten. Maar meestal is het andersom; ik weet niet meer of ik wel of niet heb doorgespoeld dus dan doe ik het maar voor de zekerheid met regelmatig een lege opname als gevolg.

Veel gebruiken en gewend raken aan meteen doorspoelen na een opname is de enige remedie.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Foto's maken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group