Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sepp Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Ma Jan 21, 2013 16:30 Onderwerp: lensdop en ontspankabeltje |
|
|
op zoek naar een lensdeksel voor 80mm voor sl66 en ook dringend een ontspankabeltje nodig...
Laatst aangepast door sepp op Ma Jan 28, 2013 13:03, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Ferdi Geregistreerde gebruiker

|
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Di Jan 22, 2013 13:37 Onderwerp: |
|
|
ziet er goed uit, is er veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende opties? Ik dacht aan eentje van 1 meter |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jan 22, 2013 22:06 Onderwerp: |
|
|
Die met stof omwonden zijn heel ouderwets, eigenlijk vooroorlogs, voor WOII. Ze zijn wel vrij soepel. Die met plastic omhulling zijn dikker en stijver en van prima kwaliteit. De "stalen" ken ik niet.
Er zit wel verschil in de greep: vleugel (je vingers blijven er maar op een manier achter haken) of klokvormig ( grip aan alle kanten) of "rem": een stelschroefje, niet zo handig, of een kogelrem, een wieltje waarmee bij tijdopnamen de ingedrukt gebleven kabel gemakkelijk kan worden gelost. Wanneer de rem is ingeschakeld hoef je de ontspanner alleen maar in te drukken en hij blijft ingedrukt zitten.
Ik heb 25 cm en 50 cm, dat is genoeg, 1m lijkt mij wat lang. Op al mijn groot formaat lenzen heb ik overigens een kort adapter kabeltje zitten van 8 cm. Voor het inschroeven van de eigenlijke ontspanner kan ik dan dat korte adaptertje naar mij toe buigen om het plaatsen gemakkelijker te maken. Dat is in de praktijk gemakkelijker dan de ontspanner precies in de juiste stand te houden voor het inschroeven op een op statief staande lens/camera. Anderen hebben permanent een ontspanner op iedere lens, maar zo'n lang ding vind ik wat onhandig. 8 cm gaat prima en het indraaien van de ontspanner gaat gemakkelijk door de twee kabeltjes naar elkaar toe te brengen. De Adapters zijn vrij duur. Schreck is de enige die ze maakt, ze zijn nergens goedkoper en elders vrijwel niet te krijgen en als je ze meteen mee besteld zijn er geen extra verzendkosten.
Ferdi. _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
 |
Jos Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Jan 29, 2013 19:57 Onderwerp: |
|
|
Ik probeer die site van gebr-schreck te openen maar dat lukt niet.
Is er een probleem met die website of ligt het aan mijn computer.
Jos. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jan 29, 2013 23:50 Onderwerp: |
|
|
Ik kan de website ook niet meer bereiken. Vorige week nog wel. _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Wo Jan 30, 2013 13:58 Onderwerp: |
|
|
ik heb er vorige week nog een kabeltje besteld... ligt nu op me te wachten bij de post. Misschien even offline?
Probeer eens via de mail anders: info@cable-releases.com |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Feb 03, 2013 22:56 Onderwerp: |
|
|
De web-site doet het weer! _________________ Ferdi Stutterheim |
|