Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Rolleiflex SL35

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tootles
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 126
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2014 13:17    Onderwerp: Rolleiflex SL35 Reageer met quote

Deze week kreeg ik een Rolleiflex SL35 in bezit (Made in Singapore), met f,18/50 Planar, een verloopring naar 42M draad, een zonnekap en een originele lederen Rollei cameratas. De camera is ca. 40 jaar oud en heeft gebruikssporen. De lens is helder en alles draait goed. De sluiter werkt, zo te horen, prima, zo ook de zelfontspanner. De batterij is een PX625 en die werkt ook nog.

Ik ben eigenlijk niet van plan om ermee te gaan fotograferen. Ik heb al een Nikon FM2.
Graag zou ik vanuit de Club wat reacties willen horen mbt de verkoopbaarheid van een dergelijke camera.

Interesse om het geheel over te nemen? Stuur even een PB.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2014 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

De Rolleiflex SL35 wordt op Marktplaats regelmatig aangeboden voor naar mijn smaak te hoge vraagprijzen. Deze vraagprijzen worden waarschijnlijk voornamelijk bepaald door de namen Rolleiflex en Planar.

Helaas zijn de SL35's en afgeleide modellen niet de meest bruikbare en ook niet de meeste betrouwbare Rolleiflexen die er bestaan. Het lichtmeetsysteem was al ouderwets toen de camera uitkwam; je moet het bedienen met die aparte zwarte knop die bij de transporthandel zit.

Ik heb al meerdere mensen gehoord die een SL35 hadden die het niet meer deed of die er mee ophield tijdens het fotograferen.

Ook de Planars op deze camera's zijn naar mijn mening overschat. Ik heb zelf ooit ééntje geprobeerd (op een SL35E) en die was zeker niet beter dan welke andere standaard lens dan ook. Mijn SL35E heeft het ook maar heel even volgehouden maar die technisch heel anders dan de SL35.

Maar goed je vraagt naar verkoopbaarheid en zolang de camera het nog doet (inclusief lichtmeter) dan is de verkoopbaarheid waarschijnlijk wel goed maar ik denk niet dat je de hoofdprijs moet verwachten. Ik hoef hem in ieder geval niet Wink

In ieder geval succes met je verkoop.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
tootles
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 126
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2014 9:39    Onderwerp: Rolleiflex SL35 Reageer met quote

De camera is niet meer voor verkoop beschikbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group