Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2022 9:24 Onderwerp: Nieuwe lenzen |
|
|
Omdat er staar was geconstateerd, zijn er bij mij afgelopen vrijdag in beide ogen kunstlenzen geplaatst. Een operatie is natuurlijk nooit leuk, maar deze ingreep was goed te doen. Toch zal ik jullie de details besparen.
Bij het eerste bezoek aan de oogarts had ik aangegeven dat ik zoveel mogelijk bril onafhankelijk wilde zijn. Daarom hebben we gekozen voor EDOF lenzen (extended depth of focus). Daarmee kun je scherp zien vanaf armlengte (computerscherm) tot veraf. Verder is één van de lenzen geschikt om te lezen. Dat de andere dat niet helemaal is, daar merk je in de praktijk niets van. Tenslotte is bij één van de ogen nog een cylindrische afwijking “weggewerkt”. Deze afwijking heb ik altijd gehad, maar altijd als normaal beschouwd.
Het resultaat is na 2 dagen al verbluffend. Ik typ dit berichtje zonder bril, zie alles scherp en in het kader van dit forum wellicht interessant, alle dioptrieglaasjes etc kunnen weg. Scherpstellen gaat weer prima zonder dat soort hulpmiddelen. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Jul 11, 2022 20:06 Onderwerp: |
|
|
Nou Frank dat is goed nieuws, ik ben blij voor je. Prachtig dat de medische techniek dit allemaal kan. |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Jul 13, 2022 17:03 Onderwerp: |
|
|
Toevallig hebben wij (Sjoerd heeft het ontwerp gedaan, ik de engineering) twee jaar terug nog het ontwerp van de naald, waarmee je eigen lenzen eruit worden gezogen, gemoderniseerd, zodat het allemaal wat sneller kan. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Jul 17, 2022 0:01 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd Frank! En beter dan je het ooit hebt gehad - dat moet een hele openbaring zijn.
En nu maar hopen dat je de Rollei lenzen nog scherp genoeg vind
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Zo Jul 17, 2022 11:25 Onderwerp: |
|
|
Tum schreef: | Toevallig hebben wij (Sjoerd heeft het ontwerp gedaan, ik de engineering) twee jaar terug nog het ontwerp van de naald, waarmee je eigen lenzen eruit worden gezogen, gemoderniseerd, zodat het allemaal wat sneller kan. |
O, vandaar dat het zo soepel ging :-) _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Zo Jul 17, 2022 11:39 Onderwerp: |
|
|
Jonnie88 schreef: | Gefeliciteerd Frank! En beter dan je het ooit hebt gehad - dat moet een hele openbaring zijn.
En nu maar hopen dat je de Rollei lenzen nog scherp genoeg vind
Jon |
Dat komt wel goed. De grap is, dat ik altijd schergesteld heb met het oog met de afwijking. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
 |
Clemens Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Jul 29, 2022 10:53 Onderwerp: |
|
|
Blij te horen dat alles goed is gegaan. En knap dat de medische techniek dit zo goed kan herstellen. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Do Aug 04, 2022 8:53 Onderwerp: |
|
|
Ik zal het in het achterhoofd houden
Mijn scherpsteloog is trouwens ook mijn slechtste oog.
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
|