Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Acrom

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Acrom
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 15-12-2019
Berichten: 1
Woonplaats: Dieren

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 13:23    Onderwerp: Acrom Reageer met quote

Na zo'n 25 jaar de analoge fotografie voor digitale video te hebben verruild, raakte ik een jaar geleden weer besmet. Via Lomografie (toch een leuke binnenkomer voor de nieuwe generatie) en een erfstuk (Olympus Trip 35) enkele andere oudjes (Olympus Pen EE2, Zeiss Ikon Nettar 517/16 en Kodak Retina IIc) lang gezocht naar een echt goede middenformaat camera.

In Arnhem (ASA, Bram van Oosten) een Rolleiflex 2.8E (lichtmeter uitgebouwd, in redelijk goede staat) gevonden. Online een Chinese lensdop gekocht, een Rolleifix (pistoolgrip gedemonteerd) en via Roel Fokken in Doesburg een nippeltje gevonden om mijn eigen statief te kunnen gebruiken. Oh ja, heb nog een Baj. 3 zonnekapje en 2 UV-filtertjes onderweg (China) die mij onontbeerlijk leken. De aankoop van de camera was inclusief originele Rolleinar 2 en Gelb hell -1 filter.

Nu erop uit! Zie mijzelf niet als verzamelaar voor vitrinekast maar als gebruiker van oude toestelletjes om ouderwets mooie plaatjes te schieten. Heb wat projectjes/thema's in mijn hoofd die ik vorm wil geven.

Op https://www.lomography.com/homes/acrom een totaaloverzicht van recente (online gepubliceerde) werk. Op Rolleiflexclub.nl wil ik alleen mijn mooiste Rolleiflex foto's delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom!

Ik heb die 2.8E bij ASA waarschijnlijk wel zien staan maar ik heb al teveel Rollei's en films en papier kosten ook geld dus ik heb hem voor jouw laten staan Wink

Het is trouwens geen enkel probleem om ook af en toe foto's te plaatsen die niet met een Rollei gemaakt zijn.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Clemens
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-2-2014
Berichten: 727
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum. Benieuwd naar een 6x6 post van je. Ik zie n.a.v. je link een grappig museum om te onthouden als ik een x in Den Haag ben. Met auto's heb ik erg weinig affiniteit. Maar vintage kleine auto's met herkenbare vorm zoals de Isetta of Messerschmitt vindt ik prachtig.
_________________
Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Acrom,

ik zag al wat vierkante foto's op je lomografie pagina staan.
Nu heb je ook nog een matglas, voor de compositie. Dat werkt wel lekker.

Als we weer eens een uitje doen, stel ik voor jouw kant op te komen! Mooie streek.
Grt Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 6:48    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom. Dieren, hoofdkwartier van de Koninklijke Gazelle Razz

Ik heb 8 jaar in Arnhem gewoond en ik ken ASA niet. Waar zitten ze eigenlijk?
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group