Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Analoogski Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Jan 14, 2025 20:05 Onderwerp: Omgedraaide wereld? |
|
|
Beste,
Een ding wat mij verwonderd en volgens Klinkhamer zo hoort, is het kijkglaasje onder de sportsfinder van mijn Rolleiflex 3.5f. Deze laat het beeld ondersteboven zien. Ik blijf het toch wel gek vinden, ondanks de reactie van Klinkhamer dat dit zo hoort. Volgens hem dient het glaasje puur om het beeld scherp te stellen en vanwege de spiegels is heb beeld ondersteboven. Maar ik denk bij mezelf.... daar hadden die Duitsers toch iets op kunnen verzinnen? Een extra spiegel oid?
Is dit nu eenmaal zo? Of kan het issue van de wereld ondersteboven worden verholpen? |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Jan 14, 2025 23:07 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ze iets verzonnen hebben op de links-rechts omdraaiing van het beeld op het matglas: de sportzoeker.
Helaas kan je dan niet meer door de lens scherpstellen en daar hebben ze ook iets op verzonnen: het extra spiegeltje en het lensje onder de sportzoeker.
Het volgen van bewegende sporters op het matglas zal lastig zijn gevonden.
Gelukkig kan je de kamera ook op zijn kop houden bij het fotograferen vanaf ooghoogte door het lensje via het extra spiegeltje tijdens sportwedstrijden  _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Analoogski Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Wo Jan 15, 2025 7:12 Onderwerp: |
|
|
Tum schreef: | Ik denk dat ze iets verzonnen hebben op de links-rechts omdraaiing van het beeld op het matglas: de sportzoeker.
Helaas kan je dan niet meer door de lens scherpstellen en daar hebben ze ook iets op verzonnen: het extra spiegeltje en het lensje onder de sportzoeker.
Het volgen van bewegende sporters op het matglas zal lastig zijn gevonden.
Gelukkig kan je de kamera ook op zijn kop houden bij het fotograferen vanaf ooghoogte door het lensje via het extra spiegeltje tijdens sportwedstrijden  |
Leuk omschreven
Echter blijft het beeld op de kop, ongeacht hoe ik de camera houd. Dus op de kop of schuin, het beeld blijft op de kop. Nu ben ik toch niet van plan om dit echt te gaan gebruiken, maar ik vind het toch een gekkigheid. |
|
Naar boven |
|
 |
|