Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 19:09 Onderwerp: |
|
|
Tja, tijd is altijd een probleem geweest en dat werken kost ook zoveel vrije tijd
Nee, de Peavey is een transistor bak. Zit wel te denken een klein 5W buizen erbij te kopen maar vandaag ben ik bij een muziek handel geweest voor snaren en hoesje en heb gelijk twee versterkers tests. De ene was een Vox Valvetronix (klote versterker of exemplaar) en een Roland Cube. Die Cubes zijn erg gaaf. Mooie cleane sound met de hele DSP zooi zit ingebouwd incl. stemapparaat. Misschien een kleine Cube 20 voor in de huiskamer.....  _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 20:30 Onderwerp: |
|
|
Waar blijf ik dan nog met mijn Zoom.......
Denk je dat je nog tijd overhoudt om te fotograferen met al dat nieuwe speelgoed? |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 20:53 Onderwerp: |
|
|
Fotowie?  _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 20:57 Onderwerp: |
|
|
Dat plakplaatje van een rolleiflex op de body van je gitaar.......  |
|
Naar boven |
|
 |
Ferdi Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 21:34 Onderwerp: |
|
|
Paul Jenner schreef: | We hoeven aan jou niet te vragen wat voor camera en film je gaat meenemen zeker ?
Paul. |
Nee, dat hoeft inderdaad niet. Er ligt nog een doos (20 x 5) Velvia 50 in de koelkast. Niet dat nieuwe spul, maar de echte milieu-onvriendelijk geproduceerde oude Velvia. Het wordt nog een hele sjouw dat 6000-systeem. Gelukkig doen we veel per auto of bergbaan; maar boven moet er toch wel gelopen worden.
Mijn Gitzo had een kapotte middenzuil en ik was bang dat ik een zware aluminium Manfrotto mee zou moeten dragen omdat een nieuwe middenzuul in geen maanden leverbaar blijkt te zijn. Gelukkig heb ik de oude middenzuil inmiddels gelijmd met een 2-componenten lijm. Het lijkt goed.
Vandaag zijn de dia's van onze Rolleiflex-dag ontwikkeld. Schandalig laat natuurlijk, maar door omstandigheden had ik niet eerder tijd voor om dit te laten doen. De scans volgen een dezer dagen.
Groetjes,
Ferdi. _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
 |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 9:43 Onderwerp: |
|
|
Het bakken in de zon is even over. Het meeste werk op de camping is klaar.
Ik had zelfs even tijd om de macrolens, welke ik voor de Minolta had gekocht, uit te proberen in de tuin(in wording) op de camping.
Heerlijk onthaast-werk.
Tevens voor het eerst met dia gewerkt.(sensia 100). Diafragma voorkeur met +1 belichting. Zijn hier ervaringen mee voor kb.
Met de macrolens was het toch wel lastig om scherp te stellen op de scherpte diepte.
Wat is mis is een slede voor op het statief.
Ik heb af en toe stiekem meegekeken op de site. Het Vodafone-kaartje werkt nu ook onder Linux.
Frank heel veel plezier met de CLE in India. Dat is dubbelop.
Een mooie vacantie en werken met een Minolta CLE.
met vriendelijke groeten,
Theo Bartelings _________________ Mister.....T |
|
Naar boven |
|
 |
Alien Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 9:55 Onderwerp: |
|
|
Theo Bartelings schreef: | Tevens voor het eerst met dia gewerkt.(sensia 100). Diafragma voorkeur met +1 belichting. Zijn hier ervaringen mee voor kb. |
Ik heb eind vorig jaar met de EOS 300 een rolletje Sensia 200 volgeschoten in Zuid Afrika. Prachtige resultaten, geheel vertrouwend op de automaat van de camera. Sensia is de consumentenversie van Provia, de meest neutrale diafilm van Fuji.
Als ik er van de week eindelijk aan toe kom m'n nieuwe scanner uit te pakken en aan te sluiten, zal ik er een paar digitaliseren en posten.
,xtG
.tsooJ _________________ Take only photographs, leave only footsteps. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Jul 02, 2007 10:20 Onderwerp: |
|
|
Alien,
Bedankt voor je reactie.
Ik tevens de vraag gesteld in een ander draadje (foto's maken).
Reacties welkom.
groet,
Theo _________________ Mister.....T |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jul 10, 2007 10:12 Onderwerp: |
|
|
Theo, die +1 correctie snap ik niet want het hoort normaal gesproken niet. Als de lichtmeter het goed doet dan zal deze correctie lichtere en eerder uitgebleekte dia's opleveren. Ten slotte kan je dia's beter te krap belichten dan te ruim (exact omgekeerde van negatief film). Daarom wordt some geadviseerd om -1/3 stop te belichten om een donkerder en meer verzadigde dia's te maken.
Terugkomende op m'n gitaar avontuur, ik heb maar gelijk een Marshall mini stack gekocht. Daarmee vergeleken ben ik achter gekomen dat de speaker van m'n 18 jaar oude Peavey toch wel aan vervanging toe. Een nieuwe Celstion is nu onderweg  _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jul 10, 2007 11:16 Onderwerp: |
|
|
Voor de Minolta XM wordt zelfs +2 aangehouden. D.W.Z voor de hoge lichten.
De XD heeft daar minder last van. Ik heb voor de zekere kant gekozen en +1 aangehouden.
groet,
Theo _________________ Mister.....T |
|
Naar boven |
|
 |
Alien Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Jul 10, 2007 11:46 Onderwerp: |
|
|
Soef schreef: | Terugkomende op m'n gitaar avontuur, ik heb maar gelijk een Marshall mini stack gekocht. Daarmee vergeleken ben ik achter gekomen dat de speaker van m'n 18 jaar oude Peavey toch wel aan vervanging toe. Een nieuwe Celstion is nu onderweg  |
Peavey... Dat verhoudt zich tot een Marshall als een Holga tot een Rolleiflex!
'Mijn' gitaristen zijn daar heel duidelijk in: "Peavey? Kermisspul!"
,xtG
.tsooJ _________________ Take only photographs, leave only footsteps. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jul 10, 2007 15:53 Onderwerp: |
|
|
Oh Oh BUKKEN!!!!!!  _________________ Mister.....T |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Jul 11, 2007 17:33 Onderwerp: |
|
|
De Celestion is binnen en zit erin. De Peavey blijft clean minder klinken dan de Marshall.
Die Peavey kocht ik met het geld die ik verdiende met het krantenwijk (ochtend krant nog wel) en da's heel lang geleden. Een vergelijkbare Marshall was veeeeeel duurder en ik vind de overdrive van de Peavey nog steeds er vet klinken.
Ik ging eigenlijk niet voor de Marshall maar omdat de nieuwe versterker in de woonkamer staat vond ik zo een volle stack wel erg stoer  _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
Ben Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Jul 11, 2007 19:00 Onderwerp: |
|
|
Grappig dat je zo met gitaren bezig ben. Tegenwoordig heb ik alleen nog m'n Martin D28 (geen versterker meer nodig;-)) M'n beste versterker was een fender bandmaster met buizen en die heb ik in het verleden goed kunnen verkopen. |
|
Naar boven |
|
 |
|