Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Sep 06, 2006 19:24 Onderwerp: Theo Bartelings |
|
|
Rollei.... liefhebbers,
Ondank de discrimenerende tekst in de voorwaarden "RolleiFLEX" mocht ik me van mijn RolleiCORD me toch aanmelden bij de Rolleiflexclub.
Laat ik mij eerst voorstellen.
Mijn naam is Theo Bartelings en ik ben bijna 62 jaar.
Mijn eerste contact met de fotografie gaat terug naar de jaren '50.
Als jongetje hielp ik de drogist met allerlei klusjes. De drogisterij was tevens een fotozaak.
Af en toe mocht ik helpen in de donkere kamer, dat was wat!!
In de jaren '60 voor het eerst zelf gaan fotograferen.
Mijn eerste camera was een Yashica TLR.(jammer genoeg niet meer in mijn bezit) Door andere interesses het fotograferen achterop geraakt. Later wel weer een camera gekocht, een Minolta SRT100b. Deze heb ik nog steeds in mijn bezit.
Door andere hobby's was ik geen actieve amateur, wel gebombardeerd tot "familie fotograaf".
Met mijn pre-pensioen (2006) in het vooruitzicht mij meer gaan verdiepen in het fotograferen. In 2004 me aangesloten bij "Foto Club Den Helder".
Een digitale compact aangeschaft voor studie en kijken of ik later met een digitale LSR verder wil, dit ook uit grote belangstelling voor computers.
Vorig jaar zeer veel geleerd door naar ander werk te kijken en daardoor kritischer naar mijn eigen werk. Hierbij veel heen en weer geslingerd tussen digitaal en analoog. Kleur en zwart/wit.
Tijdens deze zoektocht ontdekte ik dat mijn interesse ook naar het "vierkant" van vroeger ging. Dit denk ik ook nadat ik door een artikel over belichting op de site van Wim van Velzen kwam.
Begin dit jaar een Rolleicord Va2 op de kop getikt.
In het voorjaar helaas door ziekte geveld, 2x een longontsteking, hierbij een behoorlijke jas uitgedaan. Langzaam uit het dal geklommen.
Hierdoor waren mijn voorgenomen fotografische plannen behoorlijk achterop geraakt. Door de ziekteperiode wel de gelegenheid gehad veel op internet te lezen en uit te zoeken; en na te denken wat ik wil gaan doen in de fotografie.
Besloten nog niet over te gaan op digitaal. Me voorlopig meer verdiepen in ZW.
Naast de Rollei ben ik net als Paul een Minoltiaan voor kleinbeeld.
Ik hoop dat ik in mijn onderzoek naar ZW veel kan opsteken van jullie ervaringen.
met vriendelijke groeten,
Theo Bartelings |
|
Naar boven |
|
 |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Sep 06, 2006 21:19 Onderwerp: Re: Theo Bartelings |
|
|
Theo Bartelings schreef: | Naast de Rollei ben ik net als Paul een Minoltiaan voor kleinbeeld. |
Vandaar dat Paul de 'cord door de vingers ziet
Welkom Theo. _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Do Sep 07, 2006 8:36 Onderwerp: |
|
|
He he he !
Nee hoor, het Reglement zal worden aangepast zodanig dat de "Cord bezitters ook kunnen lezen dat ze welkom zijn !
Hartelijk welkom Theo, ouwe rokkor !
Ik denk dat dit de uitgelezen Club is / gaat worden om lekker over zwart wit, vierkant en film te bomen. Daar zijn de meesten van deze Club zo'n beetje mee bezig. De verwachting is dat er binnenkort nog wel "een paar" leden bij zullen komen die ook een steentje kunnen bijdragen.
Ik hoop dat je gezondheid je nu niet meer in de steek zal laten, dat je de Cord binnekort maar eens flink de sporen mag geven, dat je maar veel lol aan de Fotoclub Den Helder mag beleven en vooral ...
heel veel plezier bij de Rolleiflexclub !
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Sep 07, 2006 9:41 Onderwerp: |
|
|
Hi Theo,
Van harte welkom op deze club,
Ik heb een flex en een cord IV, de laatste ga ik dit weekend eens uitproberen want ik heb 'm pas 3 weken. Geen tijd gehad om er eens wat mee te doen.
Hopen dat het nu er van komt.
Vroegha.....had ik ook een Minolta XD7 en daarbij een prachtige 85mm 1.8 of 2.0. Spijt als haren op m'n hoofd dat ik het ooit weggedaan heb.
Mooie camera en lens combinatie!!
Veel plezier hier. |
|
Naar boven |
|
 |
Peter Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Sep 07, 2006 11:06 Onderwerp: |
|
|
Ook welkom, Theo!
Een goede actieve fotograaf maakt met een Rolleicord mooiere foto's dan een sukkel die de Planars alleen in zijn vitrinekast laat staan . |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Do Sep 07, 2006 11:42 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Een goede actieve fotograaf maakt met een Rolleicord mooiere foto's dan een sukkel die de Planars alleen in zijn vitrinekast laat staan . |
Eens !
En we gaan de volgende regel invoeren: wie niets in de Gallery laat zien moet een rondje geven !
Proost,
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Ivophoto Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Sep 07, 2006 13:58 Onderwerp: |
|
|
Een Cord, ja zeg, als we met die meuk ook al gaan starten...............
Mooie dingen die Rolleicords, ik loop soms liever met mijn Cord Vb rond dan met mijn Flex.
Mijn avater is trouwens gemaakt met een Rolleicord Va |
|
Naar boven |
|
 |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Sep 11, 2006 17:46 Onderwerp: |
|
|
Allen hartelijk dank voor de reacties.
Een lang weekend op het werkkamp (camping) geweest.
Dit houdt nog meerdere weken aan. Bezig met de nieuwe camingplaats inrichten, tevens de houten caravan opknappen en nieuwe blokhut plaatsen.
Ik hoop daarna tijd te hebben voor de fotografie.
@Soef,
Zo zie je maar waar een Minolta goed voor is.
@Paul,
Wij weten wel beter
Quote: | En we gaan de volgende regel invoeren: wie niets in de Gallery laat zien moet een rondje geven ! Laughing |
Je wacht wel even, he
@Hanfo,
De XD7 is een hele mooie machine, zeker met de 85mm lens.
De 85 mm staat nog op mijn verlanglijstje.
Paul vindt de 85mm niet zo goed, wil hem eerdaags weg doen.
@Peter,
De activiteiten moeten helaas nog even op zich laten wachten.
@Ivophoto,
Goed he die cord's
Ik vind je avatar heel mooi. Nog even geduld voor mijn avatar.
met vriendelijke groeten,
Theo Bartelings |
|
Naar boven |
|
 |
admin Site Admin
|
Geplaatst: Ma Sep 11, 2006 19:52 Onderwerp: |
|
|
Theo Bartelings schreef: | De 85 mm staat nog op mijn verlanglijstje.
Paul vindt de 85mm niet zo goed, wil hem eerdaags weg doen. |
Om met Charlton Heston te spreken: "you'll have to pry it from my dead cold fingers"
Met de camping heb je de laatste dagen veel geluk met dit weer, dacht ik zo. (nee, we hoeven geen snapshots van jouw camping buurvrouw in haar roze bikini ! )
Paul. |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Za Dec 22, 2007 11:57 Onderwerp: |
|
|
Hé Theo, wat een prachtige nieuwe avatar en een heel cool onderschrift  _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|