|
Forum Rolleiflexclub
|
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Manuel Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Jan 15, 2009 22:08 Onderwerp: |
|
|
ik geloof er ook niks van. ouderdom uit zich volgens mij in kleurverloop. ik schiet film van 15 jaar oud en met die film heb ik nooit problemen gehad.
bij de hema kan je ook film binnen één uur laten ontwikkelen. heb ik een paar keer gedaan en die kwamen goed terug. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Do Jan 15, 2009 23:48 Onderwerp: |
|
|
Als je via het normale tempo bij de Hema laat ontwikkelen, dan gaan de films naar Fuji in Steenbergen. Dat lijkt mij een betrouwbare route. Heb er gisteren een filmpje opgehaald en -oh wonder- die hebben ze zelfs op mijn uitdrukkelijke verzoek in delen van 6 geknipt ! Helaas passen ze dan niet meer in het Hema zakje, zodat ze wel een beetje bestoft aangeleverd werden. Volgende keer vraag ik weer eens of ze ze ongeknipt willen leveren
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Jan 16, 2009 10:17 Onderwerp: |
|
|
De sporen op de film symmetrisch. Films verlopen door ouderdom. Bij kleur lopen de curven van de verschillende lagen uit elkaar waardoor je 'niet te corrigeren' kleurzweem krijgt. Z/w daar neemt de korrel een loopje en de film wordt 'belicht' waardoor je zeer contrastloze, grijze foto's krijgt.
Misschien zou je eens contact op kunnen nemen met Fuji, aangezien je daar de meeste films van hebt gebruikt. Wellicht kunnen en willen zij uitsluitsel geven van het euvel. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Vr Jan 16, 2009 10:22 Onderwerp: |
|
|
Dat is een idee, er zal daar vast iemand zitten die iets nuttigs kan zeggen. Maar ga er maar van uit dat er in de Fuji films geen fout zit. De fout zit in de ontwikkelmachine.
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
frederix Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Jan 16, 2009 15:03 Onderwerp: |
|
|
Paul Jenner schreef: | Dat is een idee, er zal daar vast iemand zitten die iets nuttigs kan zeggen. Maar ga er maar van uit dat er in de Fuji films geen fout zit. De fout zit in de ontwikkelmachine.
|
De enige constante factor bij de probleemfilms is de fotograaf/ontwikkelaar. Daar is naar mijn mening ook de fout gemaakt, de fotograaf wil het alleen niet erkennen. Als hij dat wel doet, heeft hij een fors probleem, ik ben ongetwijfeld niet zijn enige klant.
Ik ga er niet verder achteraan en laat mijn films bij de HEMA ontwikkelen. Ze hebben daar inderdaad een één uur-service, maar ik denk alleen voor kleinbeeld, niet voor rolfilm. _________________ met een vriendelijke groet
Frederix
www.fredoosterhuis.nl
Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf |
|
Naar boven |
|
 |
frederix Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Zo Feb 01, 2009 23:24 Onderwerp: |
|
|
frederix schreef: | Paul Jenner schreef: | Dat is een idee, er zal daar vast iemand zitten die iets nuttigs kan zeggen. Maar ga er maar van uit dat er in de Fuji films geen fout zit. De fout zit in de ontwikkelmachine.
|
De enige constante factor bij de probleemfilms is de fotograaf/ontwikkelaar. Daar is naar mijn mening ook de fout gemaakt, de fotograaf wil het alleen niet erkennen. Als hij dat wel doet, heeft hij een fors probleem, ik ben ongetwijfeld niet zijn enige klant.
Ik ga er niet verder achteraan en laat mijn films bij de HEMA ontwikkelen. Ze hebben daar inderdaad een één uur-service, maar ik denk alleen voor kleinbeeld, niet voor rolfilm. |
Ik heb inmiddels 5 films bij de HEMA laten ontwikkelen. Ze zien er allemaal perfect uit, mooi helder, lekker vlak en dus goed te scannen. Na de bovenstaande discussie wilde ik dat even laten weten . . . . .  _________________ met een vriendelijke groet
Frederix
www.fredoosterhuis.nl
Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf |
|
Naar boven |
|
 |
|
|