Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Sep 27, 2010 8:11 Onderwerp: |
|
|
Paul Jenner schreef: | Hanfo schreef: | Echt de moeite waard, daar kan geen printer tegenop. | .
Ik vroeg me meer af of een scanner i.c.m. profotonet daar tegenop kan ....
Paul. |
Profonet drukt niet op Bariet af maar op hoogwaardig PE papier en bovendien met welke scanner (behalve drumscanners) dan ook je verliest altijd gegevens.
Digitaal bewerken van opnamen (hybride) geeft uiteraard meer mogelijkheden. Zo kun je exacter de gradatie bepalen van een foto en preciezer doordrukken/tegenhouden en eventueel tonen.
Indien je de output op de PC exact hetzelfde gedrukt kan krijgen bij Profonet dan ben je wel in het voordeel. Maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van de uiteindelijke afdruk bij Profonet gemaakt beter is dan 'nat' uit de Doka. |
|
Naar boven |
|
 |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Sep 27, 2010 17:09 Onderwerp: |
|
|
Is toch nog een leuke en leerzame discussie geworden.
Als ik zo de beleving proef hebben hier al een aardig Profonet clubje.
Stel zoals Paul zegt gewoon een allin printer voor even een tussendoortje en Profonet voor het echte digitale afdrukwerk. Welke printer hebben jullie dan in gedachte? Rekening houdend met een toch redelijke zwartwit A4 afdrukje?
groet,
Theo _________________ Mister.....T |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Ma Sep 27, 2010 19:54 Onderwerp: |
|
|
Dat maakt voor kleur zeker geen fuck uit Theo ...
Mijn Epson all-in-one koste -geloof ik- E 89,-. Daar kun je een prima afdrukje op A-4 mee maken. Let op de aanbiedingen, ze zijn soms goedkoper verkrijgbaar.
Puntje van aandacht is de prijs van cartridges. Misschien zijn er merken of types die wat voordeliger cartridges slikken. Je kunt dat eens informeren bij zo'n cartridge winkel en daar je keuze op afstemmen.
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Sep 28, 2010 12:02 Onderwerp: |
|
|
@Jon
Die effectieve resolutie bij de Minolta zit in ieder geval wel goed en dat is ook te zien. En inderdaad aan de Nikon 9000 heb ik wel eens gedacht, maar los van het prijskaartje, heb ik dan niets meer te zeuren :-)
Misschien moet ik maar gewoon doorsparen voor de digitale versie van de Pentax 645 en er een diakopieerapparaat bijkopen ipv een scanner. |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Do Sep 30, 2010 13:43 Onderwerp: |
|
|
Als vervolg op mijn onderzoekje ben ik nog een stapje verder gegaan.
Ik heb de door Profotonet aangeleverde prints ook eens met een loepje bekeken (wat je dus eigenlijk niet zou moeten doen, maar ik wil toch wel eens weten of de verschillen, die ik op normale kijkafstand denk te zien, wellicht daar ergens in de diepte te vinden zijn).
Allereerst de afdruk van het digitale bestand. Bij nadere beschouwing blijkt zelfs de egaal blauwe lucht van alles te bevatten, een soort structuur. Dus gauw het loepje weg en daar is mijn prachtige afdruk weer.
De MF print bevat eenzelfde soort structuur, maar dan sterker. Geen wonder eigenlijk, dat ik dat de minst mooie van de drie vind. Dit wordt alleen maar erger bij grotere uitvergroting.
De KB print ziet er nog steeds interessant uit. Best voor herhaling vatbaar.
Tenslotte heb ik de doos met afdrukken uit mijn "natte doka tijd" eens tevoorschijn gehaald. En ja hoor, daar zijn ze: korrels. Grote korrels (kleinbeeld, hooggevoelige film), kleine korrels (Rollei, laaggevoelige film) en alles daartussenin. Zoals foto's er voor mijn gevoel uit moeten zien.
Btw, alles op gewoon pe-papier. De barietafdrukken, die sommigen hier nog maken, zullen ongetwijfeld nog mooier zijn, daar hebben ze vast geen loep voor nodig.
In mijn ranglijst blijft de analoge afdruk dus op 1, gevolgd door de afdruk uit de digitale camera, vrijwel direct daarachter de afdruk via de echte filmscanner, met op flinke afstand de afdruk via de flatbedscanner. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Za Okt 02, 2010 9:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een bod gedaan. Echter deze wordt autm. verhoogd.
Dus ik wacht 9 okt. wel af.
groet,
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Za Okt 02, 2010 14:55 Onderwerp: |
|
|
Dat heeft ook geen zin.
Ik zou gewoon zorgen dat je om twee uur ingelogd bent op de afloopdatum. Voor jezelf bepalen wat je er voor over hebt, en dan in het ene scherm je bieding invoeren, daarna volgt het scherm "bestatigung" en in het andere scherm d.m.v. refreshen het verloop van de biedingen in de gaten houden. Dan, voor zover het nog binnen je budget zit, in de laatste tien seconden bieden / bestatigen.
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Za Okt 09, 2010 15:04 Onderwerp: |
|
|
Je was me net voor Frank. Kreeg net een berichtje Ebay.
Wij hebben nog het geluk dat we een 5400 hebben.
Het enige nadeel van een 5400 is dat er geen 6x6 in passen.
groet,
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Za Okt 09, 2010 21:55 Onderwerp: |
|
|
Twaalfhonderdzoveel Euro is belachelijk !
Dat zou ik persoonlijk niet doen. Dan zou ik voor een nieuwe MultiPro gaan of een Nikon. Enkele jaren geleden heb ik nog een nieuwe MP zien staan bij Foto Klein Prof in R'dam, voor E 2.300,- . Als die er nog staat, kun je misschen een dealtje maken.
Enfin, het geeft wel aan hoe gewaardeerd een MultiPro is.
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Nov 15, 2010 16:30 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels, dankzij een "afdankertje" van Sophia, in het bezit van een Epson R2400.
Deze van binnen geheel schoon gemaakt en de niet meer functionerende kleuren bijbesteld.
De "CUPS" driver geeft toch nog wat kleurzweem in de zwart-wit afdruk.
De WIN afdruk was goed.
Vandaag de drivers van de Epson site gehaald en deze in CUPS geínstalleerd.
Geen kleurzweem meer.
Ik had nog wat doka afdrukken van een kleurenkaart liggen. Het ingescande negaftief (nog met de Dual3) afgedrukt. De doka afdruk en de digitale afdruk komen redelijk overeen. Zoals Frank al aangaf is de digitale afdruk wel vlakker. Mogelijk dat met de 5400 een iets beter resultaat behaald kan worden.
Voorlopig een stapje verder in het hybride gebeuren. En daar waar nodig Profonet.
groet,
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Ma Nov 15, 2010 23:45 Onderwerp: |
|
|
Bravo !
Maar dat is toch een vrij geavanceerde printer die je daar cadeau hebt gekregen ?
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Nov 16, 2010 11:11 Onderwerp: |
|
|
Paul Jenner schreef: | Bravo !
Maar dat is toch een vrij geavanceerde printer die je daar cadeau hebt gekregen ?
Paul. |
Daar ben ik Sophia ook zeer erkentelijk voor.
Maar Sophia heeft zich zelf ook niet onbetuigd gelaten met een veel groter broertje van de R2400.
groet,
|
Naar boven |
|
 |
|