Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
chrisg Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Nov 02, 2010 20:21 Onderwerp: Ontwikkelen van een film |
|
|
Omdat ik nog aan het begin staat van de leercurve zou ik graag een keer met iemand meelopen bij het ontwikkelen van een film. Ik heb dit verder nog nooit gedaan. Wie kan mij het eerste zetje geven.
Chris
ps, ik woon in Renkum (bij Wageningen) |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Nov 02, 2010 21:05 Onderwerp: |
|
|
Ik kan je een telefonisch consult geven (vanuit Wouw) Maar dat schiet niet op.
Er zijn een heleboel boeken over geschreven (Basisboek zwartwit fotografie - Mich Buschman € 9,95 kan ik je aanraden).
Misschien dat Jon of Han dicht genoeg bij je in de buurt wonen.
Groet,
Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Nov 02, 2010 21:48 Onderwerp: |
|
|
Als je wilt kan ik wel een keer langskomen met wat materiaal. Moet jij eerst de film volschieten....
Het enige wat we nodig hebben is een ruimte die tijdelijk (kwartier) donker gemaakt kan worden. Dit is voor het opspoelen van de film op de spiraal die in de ontwikkeltank gaat.
Maar op zich is een boek erover lezen ook niet verkeerd. Je zou ook alvast wat materialen kunnen kopen.
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Di Nov 02, 2010 21:53 Onderwerp: |
|
|
Het is natuurlijk goed om een boekje te lezen, eigenlijk zou iedereen een of ander standaardwerkje op de plank hebben moeten staan (ik heb dat niet, maar dat is mijn fout).
Maar om het enthousiasme levendig te houden zou het denk ik zeker fijn zijn om een keertje met iemand mee te lopen. Aanschouwelijk onderwijs spreekt toch het meeste tot de verbeelding.
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
chrisg Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Nov 02, 2010 21:56 Onderwerp: |
|
|
ik heb hier 'Hetbdokaboek' staan. Ooit gekocht voor 50 cent op de boekenmarkt. Hier staat alles vermeld. Zelf ben ik iemand van zien en doen. Inmiddels heb ik alle vloeistoffen besteld. Alleen nog even een tank opsnorren,
Chris |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Wo Nov 03, 2010 0:22 Onderwerp: |
|
|
Met die 4x4 film zou je eigenlijk eerst even "droog" (bij licht) moeten oefenen met het opspoelen. Voor de rest is er niks moeilijks aan.
Let bij het kopen van een tank er wel op dat deze alle formaten aan kan; er zijn tanks alleen voor kleinbeeld te koop en daar heb jij niks aan.
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
|