|
Forum Rolleiflexclub
|
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ivophoto Geregistreerde gebruiker

|
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 16:22 Onderwerp: |
|
|
Alexander schreef: |
Door de foto met de beeldzijde op een glansplaat te leggen en te verwarmen (verhitten) smelt de coating en je krijgt zo een eiglans.
|
Zo krijg je, volgens mij, hoogglans, de eiglans krijg je door de emulsie zijde tegen het doek te leggen of aan de lucht te drogen. Onder eiglans versta ik de natuurlijke glans van het papier. Of zijn de eigenschappen van het papier veranderd?
http://wiskerke.home.xs4all.nl/artikelen/bariet.html#droog
Laatst aangepast door Han op Wo Jan 04, 2012 16:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Ivophoto Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 16:25 Onderwerp: |
|
|
Hanfo schreef: | Alexander schreef: |
Door de foto met de beeldzijde op een glansplaat te leggen en te verwarmen (verhitten) smelt de coating en je krijgt zo een eiglans.
|
Zo krijg je hoogglans, de eiglans krijg je door de emulsie zijde tegen het doek te leggen of aan de lucht te drogen. Onder eiglans versta ik de natuurlijke glans van het papier. Of zijn de eigenschappen van het papier veranderd? |
Ja, dat dacht ik ook, Hanfo.
Er is wel een techniek waarbij je het papier onder de reeds aan de lucht gedroogde emulsie nog wat nadroogt op de vlakpers en met het beeld tegen de plaat, maar dat is toch iets anders dan 'de emulsie te laten smelten'  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|