|
Forum Rolleiflexclub
|
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Paul Schroeder Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Nov 21, 2017 21:08 Onderwerp: Paul Schroeder |
|
|
Dag allemaal. Toch nog even voorstellen. Ik ben Paul Schroeder en ik ben opgegroeid als zoon van een Rolleicord fotograaf. Veel kinderfoto's zijn er van mij gemaakt met de Rolleicord die ik nu heb. Ik kan mijn vader nog zo uittekenen als hij door de sportzoeker een foto van mij maakte. Als kind helpen in de doka met de vergroter aan en uit te zetten. Mijn vader was vroeger fotograaf bij het Rotterdams Nieuwsblad en later o.a cameraman bij de televisie. Op mijn 25 ste in de voetsporen van mijn vader getreden en cameraman geworden bij de televisie (12 jaar gedaan, nu doe ik iets heel anders en werk ik in de zorg)
Op mijn negentiende heb ik mijn eerste eigen Rolleicord gekocht, later werd het een Rolleiflex T. Dat was een zwaar afgeleefd exemplaar maar hij deed het. 15 jaar geleden de doka geruimd en ,,,,, mijn Rolleiflex verkocht. Ik ging geheel digitaal. Dit najaar kriebelde het weer. En een Rolleiflex 2.8f met een Epson V550 gekocht.
Nog even een vraag, zijn er wel eens uitstapjes met de club? |
|
Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Wo Nov 22, 2017 12:23 Onderwerp: |
|
|
Alsnog welkom!
Wat die uitjes betreft, dat is een lastig punt.
Er is geen vast patroon, maar alles bijelkaar toch zo nu en dan iets georganiseerd.
Er staat nog een plan voor Antwerpen en dat gaat zeker gebeuren, alleen moet iemand dat een keer enthousiast oppakken. Dus als je je aangesproken voelt.......
Groet,
Frank _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Nov 23, 2017 20:19 Onderwerp: |
|
|
Welkom Paul,
de uitjes kan ik je zeker aanbevelen. Ze zijn gezellig, informatief en je komt nog eens ergens.
Het weer is een belangrijke factor bij de organisatie van een uitstapje. Het organiserend comité moet zorgen voor redelijke temperaturen, beperkte regen én mooi licht
Antwerpen staat op de rol, maar een andere bestemming vind ik ook prima. Misschien deze winter eens een binnen uitstapje doen? (Kerk, museum, kroeg, winkelcentrum, luchthaven, evenement?)
Grt Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Vr Nov 24, 2017 16:20 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk welkom Paul.
En fijn dat je de Gallery al hebt weten te vinden !
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
|
|