Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Acrom Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Dec 29, 2019 13:23 Onderwerp: Acrom |
|
|
Na zo'n 25 jaar de analoge fotografie voor digitale video te hebben verruild, raakte ik een jaar geleden weer besmet. Via Lomografie (toch een leuke binnenkomer voor de nieuwe generatie) en een erfstuk (Olympus Trip 35) enkele andere oudjes (Olympus Pen EE2, Zeiss Ikon Nettar 517/16 en Kodak Retina IIc) lang gezocht naar een echt goede middenformaat camera.
In Arnhem (ASA, Bram van Oosten) een Rolleiflex 2.8E (lichtmeter uitgebouwd, in redelijk goede staat) gevonden. Online een Chinese lensdop gekocht, een Rolleifix (pistoolgrip gedemonteerd) en via Roel Fokken in Doesburg een nippeltje gevonden om mijn eigen statief te kunnen gebruiken. Oh ja, heb nog een Baj. 3 zonnekapje en 2 UV-filtertjes onderweg (China) die mij onontbeerlijk leken. De aankoop van de camera was inclusief originele Rolleinar 2 en Gelb hell -1 filter.
Nu erop uit! Zie mijzelf niet als verzamelaar voor vitrinekast maar als gebruiker van oude toestelletjes om ouderwets mooie plaatjes te schieten. Heb wat projectjes/thema's in mijn hoofd die ik vorm wil geven.
Op https://www.lomography.com/homes/acrom een totaaloverzicht van recente (online gepubliceerde) werk. Op Rolleiflexclub.nl wil ik alleen mijn mooiste Rolleiflex foto's delen. |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Dec 31, 2019 0:11 Onderwerp: |
|
|
Welkom!
Ik heb die 2.8E bij ASA waarschijnlijk wel zien staan maar ik heb al teveel Rollei's en films en papier kosten ook geld dus ik heb hem voor jouw laten staan
Het is trouwens geen enkel probleem om ook af en toe foto's te plaatsen die niet met een Rollei gemaakt zijn.
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
Clemens Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Dec 31, 2019 23:01 Onderwerp: |
|
|
Welkom op het forum. Benieuwd naar een 6x6 post van je. Ik zie n.a.v. je link een grappig museum om te onthouden als ik een x in Den Haag ben. Met auto's heb ik erg weinig affiniteit. Maar vintage kleine auto's met herkenbare vorm zoals de Isetta of Messerschmitt vindt ik prachtig. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Jan 03, 2020 20:26 Onderwerp: |
|
|
Welkom Acrom,
ik zag al wat vierkante foto's op je lomografie pagina staan.
Nu heb je ook nog een matglas, voor de compositie. Dat werkt wel lekker.
Als we weer eens een uitje doen, stel ik voor jouw kant op te komen! Mooie streek.
Grt Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Ma Jan 06, 2020 6:48 Onderwerp: |
|
|
Welkom. Dieren, hoofdkwartier van de Koninklijke Gazelle
Ik heb 8 jaar in Arnhem gewoond en ik ken ASA niet. Waar zitten ze eigenlijk? _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
|