Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Okt 15, 2019 11:01 Onderwerp: Epson scansoftware |
|
|
Voor de gebruikers van Epson scanners:
De Epson scansoftware werkte al jaren prima op mijn computer (Mac), maar na installatie van het nieuwste besturingssysteem (10.15), hield dat op. Niet een beetje, maar helemaal. En ik moest voor de fotoclub en Instagram toch echt iets scannen.
Zoeken naar updates op de Nederlandse Epson website leverde niets op. Google wist mij te melden dat er idd nieuwe software nodig was, maar niet of die al beschikbaar was.
Ten einde raad de Amerikaanse Epson site eens geprobeerd en daar bleek de Epson 2 software beschikbaar (al sinds enkele maanden). Na installatie gewoon in het Nederlands. Compleet nieuwe layout, dus even wennen, maar het werkt weer :-)
Mvrgr
Frank _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
 |
Clemens Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Za Okt 19, 2019 10:39 Onderwerp: |
|
|
Mooie verwoording wat mij idem overkwam. Al zit ik nog op OSX 10.14. Ik heb nog 1 programma wat nog niet 64 bit is en wat ik nodig heb voor ik naar 10.15 kan. De scanner is nu wel 64 bit.
Ik haal nog niet alles uit de nieuwe Epson software bij het scannen. Kleurprofielen lijkt verbeterd. Opties met histogrammen wat soberder. Moet mijn nieuwe workflow nog ontwikkelen. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Mrt 03, 2020 22:44 Onderwerp: |
|
|
Ik werk met Linux Mint. Daarvoor is een programmaatje beschikbaar dat heet Xsane. En heb de Epson v750 daar op aangesloten. Een beetje uitproberen (het is goed toegankelijk en snel) en het eerste resultaat staat al in de gallery.
Ik verleg mijn workflow volledig naar Linux Mint, Xsane en Darktable. Werkt sneller, beter en goedkoper (alleen hardware kosten).
Grt Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Apr 13, 2020 11:01 Onderwerp: |
|
|
Momenteel weer wat aan het inscannen op Epson de V750 en MacOS 10.15.4
Nou ik kan zeggen behoorlijk ramp. Als je bepaalde simpel handelingen doet, moet je seconden tot 10 tal seconden wachten tot er wat gebeurd. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Apr 13, 2020 18:57 Onderwerp: |
|
|
Is dat het opwarmen van de lamp waar je op moet wachten, of krijg je daar wel een mededeling van?
Heb je Xsane al eens geprobeerd op de mac? _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Wo Apr 15, 2020 8:41 Onderwerp: |
|
|
Ik merkte gisteren bij het scannen van documenten, dat de keuze voor samenvoegen van pagina’s tot 1 pdf document, verdwenen is.
Scannen van negatieven gaat net zo vlot als anders (met hetzelfde beroerde resultaat😂) _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Za Apr 18, 2020 11:11 Onderwerp: |
|
|
Op moment dat je op 'scan' drukt is de snelheid van scannen als vanouds gewone snelheid. Niks mis mee.
Maar op moment dat je preview hebt en je wilt ook maar iets instellen, maakt niet uit wat, dan zit er idiote vertraging op.
Had ik niet in vorige OS. Dus is een flinke mis match tussen Scan 2 en Mac OS 10.15.4
Xsane ken ik niet. Zal eens bekijken of dat optie is. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Mrt 28, 2021 10:33 Onderwerp: |
|
|
Vandaag helemaal gehad met Epson software. Meerdere keren klapt de software eruit als ik contrast/dekking wil bijstellen. Update driver voer je uit, en blijft verschijnen bij updates. Er is niet meer mee te werken. Heb nu €70,- moeten neerleggen voor Vuescan omdat Epson geen goed product kan leveren.
Eerste scan ervaringen OK met Vuescan. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Mrt 28, 2021 14:36 Onderwerp: |
|
|
Clemens schreef: | Heb nu €70,- moeten neerleggen voor Vuescan omdat Epson geen goed product kan leveren.
Eerste scan ervaringen OK met Vuescan. |
Heb net even mijn originele Vuescan licentie erbij gepakt - ik heb dat al in 2008 voor 79 dollar gekocht en heb er nog steeds veel plezier van
Is zijn geld in ieder geval meer dan waard geweest - en ik kan nog steeds gratis de nieuwste versie downloaden.
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Apr 13, 2021 14:32 Onderwerp: |
|
|
Ondanks dat ik een linux fan ben gebruik ik voor foto gebruik de originele windows programmatuur. Dit bevalt nog het beste.
groet,
Theo _________________ Mister.....T |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Apr 15, 2021 20:09 Onderwerp: |
|
|
Heb je al wel Linux progammas geprobeerd Theo?
Ik heb wisselende ervaringen met scannen onder Linux.
Grt. Tum _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Ferdi Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Zo Okt 31, 2021 14:39 Onderwerp: |
|
|
Mijn Epson updater heeft recent op eigen initiatief Epson Scan 2 geďnstalleerd. Ik heb het nog niet gebruikt, ik gebruik de Epson alleen nog voor documenten en voor grootformaat dia's.
Zo'n 15 jaar geleden kocht ik een Nikon 9000, waar ik nog steeds veel plezier van heb. Nikon Scan moest lang geleden al vervangen worden door Vuescan. Was in het begin wat lastig, maar als je het 'door hebt, begrijp je het' (vrij naar Johan C).
Ferdi. _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
 |
|