Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rolmate Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Apr 17, 2020 16:19 Onderwerp: Even voorstellen |
|
|
Ik fotografeer al behoorlijk lang met verschillende camera’s. Vooral Nikon, te weten de
Fe2 en F3hp. De laatste jaren digitaal met de D800
Eind jaren 90 heb ik een Rolleiflex 3,5E gekocht en door Hans Klinkhamer van een schitterend Maxwell matglas laten voorzien.
Een aantal jaren later deze weer van de hand gedaan en een Hasselblad 503CW aangeschaft, die later ook weer werd verkocht.
Achteraf heb ik spijt van de verkoop van beide camera’s, maar ja zo gaat soms in het leven. Ik denk dat ik misschien niet de enige ben….
Begin dit jaar kon de verleiding niet weerstaan een Rolleiflex 3,5F te kopen. Ik heb mezelf bezworen deze nooit meer te verkopen 😉.
Ik fotografeer eigenlijk uitsluitend in Zwart-wit. Films heb ik altijd in eigen doka ontwikkeld en afgedrukt/vergroot.
De doka is momenteel een opslagruimte. De apparatuur heb ik nog, dus ik kan nog altijd………Vul maar in 😉.
Mijn voorkeur gaat uit naar mensen/straat-, natuur- en architectuurfotografie. Met nadruk op het eerste.
Storytelling in fotografie heeft momenteel mijn grote interesse. Half mei zou ik meedoen aan een foto- expositie. Maar gezien COVID19 is alles uitgesteld tot eind dit jaar. Mijn bijdrage aan de expositie zou een fotografisch verhaal zijn van een PostNL postbezorger.
Vorig jaar heb ik een aantal kleinbeeldnegatieven uit 1999 gescand en er recentelijk een filmpje van gemaakt. Hierbij zitten ook een aantal negatieven die ik destijds volledig over het hoofd heb gezien. Zie YouTube. https://youtu.be/v4sDnllubTk
In 2004 heb ik een aantal bewoners van het Zuid-Toscaanse Etruskisch dorpje Libbiano met mijn 6x6 camera gefotografeerd. Een klein bergdorpje met zo’n 18 vaste bewoners. In 2019 weer contact gehad met een bewoonster. 7 personen zijn inmiddels overleden.
Ik heb de negatieven gescand om er vervolgens dit filmpje van te maken. https://www.youtube.com/watch?v=uC8hmxBcJ40.
Ik hoop dat ik samen met jullie veel plezier beleef aan onze gezamenlijke liefde de Rolleiflex.
Hartelijke groeten, Gert Klos |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Vr Apr 17, 2020 19:06 Onderwerp: |
|
|
Van harte welkom Gert, leuk dat je erbij bent!
Strax even jouw films hopelijk bekijken op de tv.
Paul _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Apr 17, 2020 21:26 Onderwerp: |
|
|
Welkom Gert,
ik ga zo ook je films bekijken, eerst een hartelijk welkom bij de club.
Ik mis de tentoonstellingen. Als het weer kan ben ik van de partij. Waar zou jij exposeren? Misschien is het wel in de buurt.
Een Rolleiflex verkopen heb ik nog nooit gedaan het afscheid zou mij ook te zwaar vallen.
Grt Tum. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Vr Apr 17, 2020 22:08 Onderwerp: |
|
|
Leuke fotopresentatie op yt Gert  _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Rolmate Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Za Apr 18, 2020 12:28 Onderwerp: |
|
|
@Tum
De expositie vindt plaats in Zwolle in het kader van "De Stad Verbeeldt"
Zie website https://www.destadverbeeldt.nl/
Zwollenaren worden uitgenodigd een beeldverhaal (storytelling) te maken uit hun eigen wijk. De planning is nu ergens in het 4e kwartaal. Maar alles met een groot vraagteken. |
|
Naar boven |
|
 |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Za Apr 18, 2020 14:27 Onderwerp: |
|
|
Welkom. Leuk dat je jouw verhaal met ons wilt delen.
Moet even wachten tot het internet verbinding beter is dan ga ik jouw YouTube film bekijken. _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
|